Hyundai Santa Fe Forums banner
61 - 80 of 144 Posts
Ik heb een 2015 en dit is ook gebeurd. 79k mijl. Ik ben de tweede eigenaar en Hyundai dekt dit niet. Ik heb deze auto pas 9 maanden 😩
Ik heb nu hetzelfde probleem, mijn motor is kapot gegaan. Ik moest olie bijvullen, nou, ze hebben om de week olie in de auto gedaan, ze noemden het een top-off voor een heel jaar, alles wat gedaan moest worden, werd niet gedekt door de garantie, maar ze hebben me nooit verteld dat mijn motor slecht was.

Net een 2015 SF Sport 2.0t gekocht met 109.000 mijl. Na de verkoop ontdekt dat de motor bij een dealer is vervangen bij 100.054 mijl.

Ik ben onlangs mijn 2017 Santa Fe turbo ultimate kwijtgeraakt door een kapotte motor. Ik was de tweede eigenaar... 68 mijl voor 100.000 mijl... Ik heb de afgelopen 3 en een half jaar elke extra cent in dit voertuig gestoken om het vroegtijdig af te betalen, ik had nog ongeveer $2.500 te betalen... We waren op weg uit de stad op vakantie en de motor ontplofte aan de kant van de snelweg. We reden prima en toen verdween alle kracht met gespetter en gestotter. Gelukkig werden we aan de kant van de weg gezet en naar een monteur gesleept, die ons vertelde dat er iets in de interne motor kapot was gegaan en dat er koelvloeistof in de bougies was gelekt.

We waren 65 mijl van huis, met mijn 83-jarige moeder en mijn 11-jarige dochter. Het enige wat ik nog moest doen was een nieuwe auto kopen... Nou ja, nieuw voor mij, niet helemaal nieuw. De monteur vertelde me dat ik een gereviseerde motor kon krijgen voor $8.000, of 2 maanden kon wachten en een gegarandeerde motor van Hyundai kon krijgen voor $12.000... Onnodig te zeggen dat ik er kapot van was. Ik hield van deze auto.

Ik wist dat deze motoren de olieproblemen hadden, Valvoline vertelde me er alles over, dus ik bracht hem om de 500 mijl naar onze Valvoline om de motorolie bij te vullen... Het was meestal een liter of twee te weinig elke keer.

Alsjeblieft, alsjeblieft, als je dit leest en een van deze auto's wilt kopen, doe het dan niet.

We maken dit nu ook mee. Mijn auto heeft 87.000 mijl, het is een Santa Fe Sport uit 2017. We wonen in Alaska, waar er maar 1 dealer in de staat is. In Anchorage, ongeveer 7 uur bij ons vandaan. Ik heb de klopsensor in 2021 laten vervangen en nu verbruikt hij olie. Volledig leeg in minder dan 1000 mijl. We hebben de auto naar Anchorage laten slepen omdat we ervan uitgingen dat het met de rechtszaak te maken had, maar de dealer zei dat hij de lagertest had doorstaan en onze verlengde garantie dekt het niet. Ik wilde de auto terugrijden en hij viel 200 mijl op de terugweg uit. Hyundai zegt nu dat een cilinder is uitgevallen. Er moet een manier zijn om een ​​nieuwe class action rechtszaak tegen Hyundai aan te spannen voor deze motoren. Het is duidelijk dat niet alleen de klopsensor niet klopt met deze motoren!

We maken dit nu mee. Mijn auto heeft 87.000 mijl, het is een Santa Fe Sport uit 2017. We wonen in Alaska, waar er maar 1 dealer in de staat is. In Anchorage, ongeveer 7 uur bij ons vandaan. Ik heb de klopsensor in 2021 laten vervangen en nu verbruikt hij olie. Volledig leeg in minder dan 1000 mijl. We hebben de auto naar Anchorage laten slepen omdat we aannamen dat het met de rechtszaak te maken had, maar de dealer zei dat hij de lagertest had doorstaan en onze uitgebreide garantie dekt het niet. Ik ging de auto terugrijden en hij viel 200 mijl op de terugweg uit. Hyundai zegt nu dat een cilinder is uitgevallen. Er moet een manier zijn om een ​​nieuwe class action rechtszaak tegen Hyundai aan te spannen voor deze motoren. Het is duidelijk dat het niet alleen de klopsensor is die niet klopt met deze motoren!
Als een cilinder defect is geraakt, was het hoogstwaarschijnlijk een lagerprobleem. Geef niet op. Neem rechtstreeks contact op met Hyundai. Als de klopsensorupdate is uitgevoerd, moet deze volgens de class action worden gedekt.

We maken dit nu mee. Mijn auto heeft 87.000 mijl, het is een Santa Fe Sport uit 2017. We wonen in Alaska, waar er maar 1 dealer in de staat is. In Anchorage, ongeveer 7 uur bij ons vandaan. Ik heb de klopsensor in 2021 laten vervangen en nu verbruikt hij olie. Helemaal leeg in minder dan 1000 mijl. We hebben de auto naar Anchorage laten slepen omdat we aannamen dat het met de rechtszaak te maken had, maar de dealer zei dat hij de lagertest had doorstaan en onze uitgebreide garantie dekt het niet. Ik ging de auto terugrijden en hij viel 200 mijl op de terugweg naar huis uit. Hyundai zegt nu dat een cilinder is uitgevallen. Er moet een manier zijn om een ​​nieuwe class action rechtszaak tegen Hyundai aan te spannen voor deze motoren. Het is duidelijk dat het niet alleen de klopsensor is die niet klopt met deze motoren!
Het spijt me dat te horen.
Dus waarom valt het niet onder de 10 jaar aandrijflijn garantie?
Wat de oorzaak ook mag zijn, alles wat met de motor te maken heeft, had gedekt moeten worden. Wat mis ik?

Als een cilinder defect was, was het hoogstwaarschijnlijk een lagerprobleem. Geef niet op. Neem rechtstreeks contact op met Hyundai. Als de knock-sensorupdate is uitgevoerd, moet deze volgens de class action worden gedekt.
We hebben de afgelopen maand contact gehad met Hyundai. Onze vertegenwoordiger was helemaal geen hulp. Dit hele ding is een nachtmerrie geweest. We zijn klaar om mijn auto te slopen en een nieuwe (nooit meer een Hyundai) auto te kopen. Toen ik aan de kant van de weg in de bergen van Alaska stond en de dealer belde, was de enige reactie van de service-assistent-manager: "Ik heb je gezegd dat je er niet ver mee moest rijden", terwijl hij degene was die wilde dat ik een olieverbruikstest van 1000 mijl deed.... Ik heb niet eens 200 mijl gehaald. Toen hij de 1000 mijl voorstelde, zei ik hem dat ik in wezen met de auto naar huis reed en me omdraaide om terug te rijden naar Anchorage. Hij zei: "Ja, in wezen". Mijn man heeft net met hem gebeld en hij blijft maar zeggen dat de motor de lagertest heeft doorstaan, maar dat de cilinder defect is geraakt.

Het spijt me dat te horen.
Dus waarom valt het niet onder de 10 jaar garantie op de aandrijflijn?
Wat de oorzaak ook mag zijn, alles wat met de motor te maken heeft, had gedekt moeten zijn. Wat mis ik?
Wij zijn de 2e eigenaren, dus ze blijven ons vertellen dat de garantie 5 jaar, 60.000 mijl is. Wat nu buiten die tijd en kilometerstand valt. Onze uitgebreide garantie zei dat ze geen problemen met olieverbruik dekken.

Wij zijn de 2e eigenaar, dus ze blijven ons vertellen dat de garantie 5 jaar, 60.000 mijl is. Wat nu buiten die tijd en kilometerstand valt. Onze uitgebreide garantie zei dat ze geen problemen met olieverbruik dekken.
Dat is valsspelen voor zowel de eerste als de tweede eigenaar. Ik hoop dat je het kunt uitvechten met Hyundai/dealer en het onder coulance kunt laten vallen.

In jouw geval brengt de locatie en het dealer-monopolie je in een moeilijke positie.

Wij zijn de 2e eigenaren, dus ze blijven ons vertellen dat de garantie 5 jaar, 60000 mijl is. Wat nu buiten die tijd en kilometerstand valt. Onze uitgebreide garantie zei dat ze geen problemen met olieverbruik dekken.
Dit is geen probleem met olieverbruik als een cilinder defect is geraakt. Vaak gaat olieverbruik vooraf aan een defect. Heeft u kloppende geluiden gehoord voordat de auto uitviel?

Wauw, het is goed om te weten dat ik niet alleen ben in deze Santa Fe-motornachtmerrie! Ik zit er middenin met een extra juridische strijd. Ik heb een lang verhaal, de mijne begint zoals iedereen hier, maar het einde kan ervoor zorgen dat je je beter voelt over de jouwe....

Ik heb een Santa Fe Sport uit 2017 en ik woon in San Diego. Ik ben de tweede eigenaar en heb hem in 2019 verkregen met 17.000 mijl. Ik kreeg er een goede deal voor en ik betaalde voor de uitgebreide garantie toen ik hem kreeg. Sindsdien ben ik absoluut dol op deze auto!

Bij ongeveer 75.000 mijl zag ik voor het eerst mijn olielampje branden. Ik was heel nauwkeurig geweest met het laten uitvoeren van mijn dealeronderhoud en ik had nog nooit van problemen met deze auto gehoord, vooral omdat ik geen reden had om onderzoek te doen. Per slot van rekening was het volgens recensies de nummer 1 SUV in de middenklasse en qua betrouwbaarheid in Amerika toen ik hem kocht.

Ik bracht hem bij mijn volgende onderhoudsbeurt en vertelde hen dat ik 3 of 4 quarts moest bijvullen sinds de laatste olieverversing, wat vreemd was. Ze keken en zeiden dat ik een scheur in mijn oliecarter had en dat ze het rapport zouden doorsturen naar de garantieafdeling. Ik vertelde hen dat ik geen druppels onder mijn auto had gezien, dus ik denk niet dat ik "quarts" zou verliezen door een scheur. Ik vermeldde dat ik een paar weken voor mijn werk naar het buitenland zou gaan en dat ze me gewoon een bericht moesten achterlaten wanneer ik moest komen om dit te laten repareren.

Ik kom terug en er zijn geen berichten. Ik bel ze 5 keer en laat een bericht achter voor iemand om contact met me op te nemen en natuurlijk geen terugbelverzoeken. De dealer waar ik de mijne naartoe breng, bevindt zich in een ander deel van de stad waar ik normaal gesproken geen reden heb om naartoe te gaan.

Afgelopen oktober ging ik eindelijk naar binnen om iemand te laten praten. Ze vertellen me dan dat de garantieaanvraag slechts 14 dagen geldig was en dat ik hem opnieuw moet laten bekijken. Ik vraag wanneer mijn garantie afloopt en ze vertellen me 92.000. Ik kijk en op dat moment zit ik op 93.000. Nu denk ik dat ik een vervanging van de oliecarter moet eten en ik heb mijn olieverversing toen zelf gedaan, omdat ik elke 2 tankbeurten een quart toevoeg.

Snel vooruit naar 16 februari, ik rijd naar Lake Havasu en plotseling gaat mijn controlelampje branden en begint de motor vreselijk te missen in het midden van de woestijn achter Barstow. Gelukkig haalde ik de volgende rustplaats en keek rond onder de motorkap en de auto en vond niets visueel verkeerd. Ik had toen olie en toen ik het huis verliet. Geen rook. Geen lekken. Hij startte meteen en liep als rotzooi, maar we konden het naar Havasu halen, wat toch de enige fatsoenlijke stad in de buurt was. In mijn achtertuin-monteur-geest heb ik een slechte cilinder, bougie of bobine.

Er zijn geen Hyundai-dealers binnen een uur van Havasu. Dus ik breng de hele zaterdagochtend door met het zoeken naar een mobiele monteur om langs te komen en ernaar te kijken. Er zijn er genoeg in de stad, maar ze waren ofwel druk of ze namen hun telefoon niet op. Een zei eindelijk dat hij contact met me zou opnemen en zou kijken. Uren gaan voorbij, ik bel hem. Hij zegt dat hij me meteen terugbelt en dat is het laatste wat ik van hem hoor. Hij stuurt mijn oproepen naar voicemail.

Hier is het gekke deel van dit verhaal: ik vind een kleine autoreparatiewerkplaats die zei dat ze me zondagochtend (19 februari) zouden ontmoeten en op zijn minst de motorcode zouden uitlezen. Ze waren super aardig, waren al een tijdje lokaal en hadden online 4- en 5-sterrenrecensies en de enigen die me toch zouden aannemen. De code die ze lazen was wat ik vermoedde, maar het was zondagochtend, dus de monteur kon er pas maandagochtend naar kijken. Ik moest die avond in Palm Springs zijn, dus ik liet hem bij hen achter en haalde een huurauto. Dit is wanneer ik online begin te zoeken om te ontdekken dat de Hyundai-motoren olie verliezen en dan uitvallen. Geweldig...

20 februari vertellen ze me dat mijn motor kapot is. Compressietest toont aan dat cilinder #3 op 0 pond staat en #4 op 100 pond. De andere twee lezen 190 (normaal). Dus ze zeggen dat ze de motor zullen vervangen voor $4700 en dat het een week zou duren om hem te installeren nadat ze hem binnen hebben gekregen. Ik denk dat dat echt geen vreselijke prijs is voor die klus. Ze hebben $2200 nodig om de gebruikte motor te bestellen, dus ik geef ze mijn creditcardnummer en ik ga in de huurauto op weg naar huis.

Ik bel wekelijks en praat met de monteur. Vriendelijke, spraakzame man. 3 weken later zegt hij dat de motor eindelijk binnen is en dat ze hem aan het controleren zijn om ervoor te zorgen dat de olie- en waterpompen goed zijn en hem dan installeren. Weer een week later en op 12 maart bel ik om er zeker van te zijn dat de dingen vorderen. Deze keer neemt een van de andere monteurs op en vertelt me dat de eigenaren met al het geld de stad zijn ontvlucht en dat er, afgezien van de diagnose, niets met mijn auto is gedaan en dat er nooit een motor is besteld. Het enige wat hij kan doen als de enige onbetaalde werknemer die er nog is, is ervoor zorgen dat ik mijn auto terugkrijg.

Nadat ik mezelf heb verzameld, bel ik onmiddellijk mijn bank en betwist ik eerst de kosten. Op 15 maart huur ik dan een U-Haul en rijd ik 5 uur naar Havasu om mijn auto op te halen, bedank de overgebleven eerlijke man daar en dien een politierapport in over het bedrijf. Gelukkig is mijn auto niet beschadigd en hebben ze hem niet uit elkaar gehaald. De politie informeert me dat de eigenaar/monteur met wie ik had gesproken een veroordeelde crimineel en seriematige oplichter is en dat het bedrijf op naam van zijn dochter staat en dat ze allebei op de vlucht zijn. De US Marshals en de politie van Havasu zijn naar hem op zoek.

Ik ben normaal gesproken een heel geduldig mens, maar ik belde Hyundai of North America en kon hun eindeloze telefoontraject niet verdragen dat me alleen maar terug wil verwijzen naar een lokale dealer. Gisteren en vandaag heb ik twee keer mijn dichtstbijzijnde Hyundai-dealer gebeld. Beide keren neemt niemand van de serviceafdeling op, dus spreekt hun receptioniste met me, neemt mijn informatie en probleem op en zegt dat ze het aan de serviceafdeling zal doorsturen.

De receptioniste van vandaag vertelt me dat ze de boodschap van gisteren niet in hun systeem ziet. Dus ze vertelt me dat ze de boodschap van vandaag doorstuurt naar de serviceafdeling en de servicemanager, gemarkeerd als dringend. Dat is 2 uur geleden en ze zijn nu gesloten...

Ik overweeg serieus om mijn auto te verkopen zoals hij is om de $5.000 die ik schuldig ben af te betalen en opnieuw te beginnen met iets anders.

We hebben hetzelfde probleem. Ik heb mijn 2013 Santa Fe Sport altijd als een klok naar de olieverversing gebracht. Op 9 februari naar de olieverversing gebracht omdat we op reis gingen. Vrijdag reden we een uur naar onze dochters en plotseling knipperde het olielampje heel snel en de auto wilde niet rijden en boven de 2000 tpm komen. Hield het verkeer op, maar kon uiteindelijk stoppen bij een benzinestation en mijn man controleerde de olie en er zat geen druppel in. Ongeveer 2 maanden voor 9 februari begon het olielampje te knipperen en voegden we olie toe, maar dit keer was het de eerste keer dat het aanging sinds de olieverversing. Hij wordt maandag naar een dealer gesleept om te zien wat er mis is en hoeveel het gaat kosten. Ze heeft pas 115.000 mijl op de teller. Ik wil eigenlijk geen nieuwe auto kopen, want ik HAAT autokosten.

Dit nu meegemaakt, 2014 met 2.0t. Originele eigenaar met 97k mijl. Momenteel bezig met mijn tweede olieverbruikstest, het verbruikt bijna 4 quarts per 1k mijl. AWD werkte ook niet meer, er werd gezegd dat het in de tussenbak zat. Vervanging van de tussenbak is goedgekeurd, wachtend op de uitkomst van de motor.
Wat was de uitkomst? Ik heb net ontdekt dat mijn 2017 Santa Fe sport hetzelfde probleem heeft - 69xxx mijl! Dit is schandalig.

Wat was de uitkomst? Ik heb net ontdekt dat mijn Santa Fe Sport uit 2017 hetzelfde probleem heeft - 69xxx mijlen! Dit is schandalig.
Ben je ermee naar de dealer geweest voor de olieverbruikstest?

Heb je hem naar de dealer gebracht voor de olieverbruikstest?
Ik laat hem naar de dealer slepen om hem te laten nakijken. Mijn monteur zei dat ik er niet eens mee naar de dealer moest rijden. Ze moesten 3 liter olie toevoegen (nadat hij naar de garage was gesleept) om hem in de werkplaats te kunnen verplaatsen. Ik heb de directie verteld dat ik niet weet hoe ik op dit moment met de auto zou moeten rijden. Ik zal binnenkort de volgende stappen ontdekken.

Na maandenlang heen en weer te hebben gegaan, heeft Hyundai aangeboden 80% van de kosten te dekken voor het vervangen van mijn 2013 Santa Fe 6-cilindermotor vanwege overmatig olieverbruik. De dealer heeft me zojuist een "conservatieve" schatting van $11.000 gegeven voor een shortblock en gerelateerde onderdelen, wat me hoog lijkt (mijn 20% zou wel eens $2200 kunnen zijn). Hoeveel zou een reparatie als deze moeten kosten?
Hallo, Ferosie! Uw scenario is bemoedigend, want ik ben net met dit proces begonnen met mijn 2018 Hyundai Santa Fe Sport. Bedankt voor het delen van uw verhaal. Zou u bereid zijn uw e-mailadres te delen, zodat ik meer vragen kan stellen over uw proces? Het zou ongelooflijk gewaardeerd worden om de extra inzichten te hebben, maar het wordt zeker niet verwacht. Hier is de mijne:
Benjamin.g.baker@gmail.com

Het lijkt erop dat ik me bij deze leuke club mag aansluiten! Mijn Santa Fe Sport 2.0t uit 2018 (107.000 mijl) verbruikt meer dan 5 qt olie in 4.000 mijl. Nadat de autoreparatiewerkplaats het olieprobleem had vastgesteld, kreeg ik een offerte van $9.000 om de motor te vervangen. Nog nooit problemen gehad met deze auto tot nu toe.

61 - 80 of 144 Posts