Hyundai Santa Fe Forums banner
81 - 100 of 144 Posts
Het lijkt erop dat ik me bij deze leuke club mag aansluiten! Mijn 2018 Santa Fe Sport 2.0t (107.000 mijl) verbruikt meer dan 5qt olie in 4.000 mijl. Nadat de autoreparatiewerkplaats het olieprobleem had vastgesteld, kreeg ik een offerte van $9.000 om de motor te vervangen.
Nooit eerder een probleem gehad met deze auto.
Ik heb een Santa Fe uit 2017, 125.000 mijl. Ik had geluiden uit de motor, ze deden een spelingtest bij de dealer en lieten me weten dat de motor vervangen moest worden. Oh sh-t zei ik. De servicemanager vroeg naar onderhoudsgegevens voor de olieverversing, ik deed het meestal bij de dealer en Jiffy Lube, ik leverde alles wat ik had. Hij gaf aan dat Hyundai de motor mogelijk gratis zou vervangen. Het duurde ongeveer 5 dagen voordat ik een antwoord kreeg. Hyundai stemde ermee in om het kosteloos te vervangen, maar moest wel betalen voor nieuwe riemen, slangen en bougies.

Ik wou dat ik de geest had gehad om nieuwe bougies aan te vragen bij de vervanging van onze motor. 2013 SF turbo. We "gaven" de auto aan onze zoon die het nodig had, maar daardoor, nadat hij op zijn naam was geregistreerd en een licentie had, vervalt de garantie op de vervangen motor. Hij heeft er al duizenden kilometers mee gereden en hij loopt perfect. Duimen dat hij er vele jaren plezier van zal hebben.

Ja, ik heb dezelfde procedure gevolgd. Ik verbruik gemiddeld 3 quarts olie per 1000 mijl. Ik heb de class action rechtszaken over deze kwestie onderzocht en mijn jaar en model staan niet vermeld. Mij wordt verteld dat alleen de 4-cilinder op dit moment een gratis motor krijgt; ik zou echter niet verbaasd zijn als de 6 volgt. 80% is een redelijk aanbod.
Hoeveel mijlen heeft uw voertuig gereden? Is er ooit iets opgelost?

Ik laat hem naar de dealer slepen om hem te laten nakijken. Mijn monteur zei dat ik er niet eens mee naar de dealer moest rijden. Ze moesten 3 liter olie bijvullen (nadat hij naar de garage was gesleept) om hem in de werkplaats te kunnen verplaatsen. Ik vertelde het bedrijf dat ik niet weet hoe ik op dit punt met de auto moet rijden. Ik zal snel de volgende stappen ontdekken.
Wat ben je te weten gekomen?

Had hetzelfde probleem met mijn 2014 Sante Fe Sport. Moest de auto drie maanden achter elkaar naar de dealer brengen. Ze controleerden elke keer dat de olie laag was en vulden het bij. Na het derde bezoek stuurden ze het probleem naar de directie en die keurde een nieuwe motor goed. De auto rijdt sindsdien prima, geen olieproblemen meer.
Hoeveel mijlen had uw auto toen ze u toestemming gaven voor een nieuwe motor?

We hebben hetzelfde probleem. Ik heb mijn 2013 Santa Fe Sport altijd keurig op tijd voor een olieverversing gebracht. Op 9 februari voor een olieverversing, omdat we op reis gingen. Vrijdag reden we een uur naar onze dochters en plotseling knipperde het olielampje heel snel en de auto wilde niet rijden en niet boven de 2000 toeren komen. Hield het verkeer op, maar kon uiteindelijk stoppen bij een benzinestation en mijn man controleerde de olie en er zat geen druppel in. Ongeveer 2 maanden voor 9 februari begon het olielampje te knipperen en voegden we olie toe, maar dit keer was het de eerste keer dat het aanging sinds de olieverversing. Hij wordt maandag naar een dealer gesleept om te zien wat er mis is en hoeveel het gaat kosten. Ze heeft pas 115.000 mijl op de teller. Ik wil eigenlijk geen nieuwe auto kopen, want ik HAAT autokosten.
Wat is er met uw voertuig gebeurd?

Ik kocht mijn 2017 Hyundai Santa Fe Sport eind september 2023. Dit was mijn tweede 2017 Santa Fe van dezelfde dealer. De eerste 2017 Santa Fe waarvoor ik tekende, viel stil op de hoofdweg en was volledig dood op de tweede dag van het bezit, het had slechte elektrische problemen die erger waren dan alleen ECM-reparatie. Die eerste auto stond meer dan een maand bij de Hyundai-dealer zonder hulp en zonder reparatie, dus de dealer waar ik hem vandaan had, kocht die terug en vond voor mij de tweede Santa Fe waar ik momenteel problemen mee heb.

Mijn probleem is deze keer even ernstig! Ik verbruikte olie met een krankzinnige snelheid (bijna een hele liter per week) en ik bracht hem weg om te controleren op lekkages. De monteur repareerde een onderdeel dat kon lekken en zei dat ik klaar was... het bleek dat het het olieverbruik helemaal niet stopte, en ik had geen lekkage meer om de schuld te geven van het verbruik. De olie werd vaak gecontroleerd en vaak bijgevuld, en er waren ook meer olieverversingen dan aanbevolen in een periode van 7 maanden vanwege mijn bezorgdheid. Het was goed onderhouden.

Misschien een maand na die reparatie knipperde mijn controlelampje van de motor wild tijdens het rijden en daalde mijn vermogen dramatisch. Het hele voertuig schommelde van links naar rechts en kon zich nauwelijks staande houden, het viel bijna stil tijdens het rijden. Godzijdank kon ik veilig naar mijn monteur gaan... na verdere diagnose had ik geen compressie in cilinder 3, waar ik zie dat veel andere Santa Fe-bezitters problemen mee hebben. Ik zit momenteel 7 maanden in een lening van 60 maanden en het voertuig heeft minder dan 100.000 mijl... dit zou NIET mogen gebeuren en ik heb het gevoel dat Hyundai bewust vermijdt deze voertuigen terug te roepen vanwege hun populariteit en reputatie.

Ik heb andere mensen online zien posten over het krijgen van gratis motorvervangingen buiten hun garantie vanwege deze grote veiligheidsproblemen en ik hoop op hetzelfde. Ik kan het me niet veroorloven om een nieuw voertuig te krijgen en toch de lening en verzekering te betalen voor een volledig dode Santa Fe Sport. Hyundai MOET mensen zoals ik helpen, we verdienen het niet om genaaid te worden door een bedrijf waarvan de winst jaarlijks meer dan 9 miljard dollar bedraagt... Ik denk dat ze het zich kunnen veroorloven om hun klanten te helpen die hun defecte voertuigen hebben gekocht. Op dit moment zegt de Hyundai-dealer bij mij in de buurt dat ze ernaar zullen kijken en zullen proberen te kijken naar garantiedekking, maar de hele beproeving heeft mijn vertrouwen in de bouwkwaliteit van Hyundai verwoest, vooral als ik zie hoeveel andere mensen vergelijkbare motorproblemen hebben gehad. Het is duidelijk een bekend defect en we zouden daar bescherming tegen moeten hebben.

Ik heb een Santa Fe Sport uit 2016 die we in augustus 2023 hebben gekocht en we hebben in deze tijd religieus de olie ververst (we hebben de records). Een paar dagen geleden ging het motorlampje branden en ik stopte onmiddellijk en controleerde de olie en de olie was kurkdroog. Ik had de olie ongeveer twee weken geleden gecontroleerd en het was in orde. Er lag geen olie op mijn oprit, dus het enige dat het kan zijn, zijn de bekende problemen met deze motor. Ik ben bezig met het beginproces om dit op te lossen. Ongetwijfeld zou Hyundai moeten helpen met dit probleem. Er zal nog meer onthuld worden. Heeft iemand anders suggesties? Bedankt

Ik heb een Santa Fe Sport uit 2016 die we in augustus 2023 hebben gekocht en we hebben in deze tijd religieus de olie ververst (we hebben de gegevens). Een paar dagen geleden ging het motorlampje branden en ik stopte onmiddellijk en controleerde de olie en de olie was kurkdroog. Ik had de olie ongeveer twee weken geleden gecontroleerd en het was in orde. Er lag geen olie op mijn oprit, dus het enige dat het kan zijn, zijn de bekende problemen met deze motor. Ik ben in het beginstadium van het proberen dit op te lossen. Ongetwijfeld zou Hyundai moeten helpen met dit probleem. Er zal nog meer onthuld worden. Heeft iemand anders suggesties? Bedankt
Start het olieverbruikstestproces via een dealer.

Ik heb een Santa Fe uit 2014 die hetzelfde probleem had. Ik moest hem drie keer naar de dealer brengen om te laten zien dat het oliepeil daalde zonder dat er ergens een lek was. De dealer stuurde het probleem vervolgens naar het hoofdkantoor van Hyundai en ze hebben mijn motor gratis vervangen. Ze zeiden dat ze problemen hadden met sommige motoren waarbij de kleppoorten niet helemaal waren uitgeboord, wat dit probleem veroorzaakte.
Ik heb een 2016 die net de 101.000 heeft gehaald. Zelfde probleem. Help alsjeblieft🙏, met wie moet ik contact opnemen?

Hetzelfde hier met cilinder 3 geen druk en de dealer zei dat ik een reiniging van de verbranding en bougies nodig had, wat meer dan $1500 zou kosten. Ongeveer 170 mijl later gaat het controlelampje van de motor weer branden en nu zeggen ze dat ik een nieuwe motor nodig heb. Heb al een olieverbruikstest gehad en ze zeiden dat hij niet genoeg olie verbruikte, de transmissie moest ook worden vervangen. Totale citroen nu. Hyundai US zegt dat mijn motorprobleem niet onder de verlengde garantie valt. Slechte motor is een slechte motor. Ze willen dat ik 7 tot 8.000 dollar uitgeef voor een revisie of 11.000 dollar voor een nieuwe. 2014 Santa Fe Sport. Iedereen met de 3e cilinder moet uitzoeken hoe hij een andere class action suit kan starten

Ik heb een Santa Fe Sport uit 2018. Ik laat al mijn onderhoud uitvoeren bij een Hyundai-dealer. Gisteren mijn SUV weggebracht voor onderhoud en vermeld dat mijn olielampje een of twee keer was gaan branden. Toen de servicemedewerker mijn olie controleerde, was de peilstok tot mijn verbazing kurkdroog. De servicemedewerker vertelde me meteen dat ik een nieuwe motor nodig heb. Hier is de addertje onder het gras: hoewel Hyundai zich bewust is van dit probleem, zullen ze uw motor alleen gratis vervangen als (1) uw motor er volledig mee ophoudt (2) u nog onder de 10 jaar garantie valt en (3) u al uw geplande onderhoudsbeurten met bewijs heeft uitgevoerd. Met andere woorden, ondanks dat Hyundai op de hoogte is van dit reeds bestaande probleem, zullen ze naar elke reden zoeken om uw motor niet gratis te vervangen. Zelfs als u aan de bovenstaande criteria voldoet, veel succes met het vinden van een Hyundai-servicebedrijf dat u helpt bij het verkrijgen van goedkeuring.

Ik heb een Santa Fe Sport uit 2018. Ik doe al mijn onderhoud bij een Hyundai-dealer. Gisteren bracht ik mijn SUV voor onderhoud en vermeldde dat mijn olielampje een of twee keer was gaan branden. Toen de servicemedewerker mijn olie controleerde, was de peilstok tot mijn verbazing kurkdroog. De servicemedewerker vertelde me meteen dat ik een nieuwe motor nodig heb. Hier is de addertje onder het gras: hoewel Hyundai zich terdege bewust is van dit probleem, zullen ze uw motor alleen gratis vervangen als (1) uw motor er volledig mee ophoudt (2) u nog onder de garantie van 10 jaar valt en (3) u al uw geplande onderhoudsbeurten met bewijs hebt bijgehouden. Met andere woorden, ondanks dat Hyundai op de hoogte is van dit reeds bestaande probleem, zullen ze naar elke reden zoeken om uw motor niet gratis te vervangen. Zelfs als u aan de bovenstaande criteria voldoet, veel succes met het vinden van een Hyundai-dealer die u helpt bij het verkrijgen van goedkeuring.
Bij gebrek aan goede onderhoudsgegevens kunnen ze uw motor ook controleren op sludge/ophoping, wat kan aantonen of het onderhoud goed of verwaarloosd is geweest.

Ze kunnen ook een olieverbruikstest uitvoeren en als u daarvoor zakt, wordt de motor vervangen.

• Like
Reactions: EnonEye
ik heb mijn 2018 Hyundai Sante Fe Sport gekocht in september 2022. Twee weken nadat ik de auto had gekocht, had ik een olieverversing nodig. Dus ik dacht dat ik gewoon een olieverversing zou laten doen. Twee weken daarna ging mijn olielampje branden. Ik bracht hem naar de plek waar ik de olieverversing had laten doen en ze zeiden dat er letterlijk maar één liter olie in de auto zat. Ik heb mijn auto sindsdien elke week gebracht om olie bij te vullen. Er zijn helemaal geen lekken. Ik heb contact opgenomen met Hyundai via e-mail, ik heb dat casenummer en me werd verteld dat ik hem naar een lokale Hyundai-dealer moest brengen om hem te laten controleren. Ik belde om een afspraak te maken en natuurlijk zijn de afspraken over een maand of anderhalve maand. Dus ik kwam er eindelijk in nadat ik de afspraak had gemaakt, maar dat was weer een gedoe, want ze zeiden dat ik geen afspraak had, terwijl ik duidelijk met iemand van de serviceafdeling had gesproken en ik mijn auto gisteravond heb gebracht omdat mijn afspraak om 7:30 uur 's ochtends was. Ik krijg een telefoontje met de mededeling dat er geen afspraak was. Maar wat ik grappig vond, was dat mijn auto er nog nooit eerder is geweest voor enige vorm van reparatie en toen hij belde, kende hij mijn naam en had hij duidelijk mijn nummer. Ze wilden niets doen, dus ik zei hen NEE, ik had een afspraak, dus speelden ze de telefoonopnames af en vonden het gesprek dat ik met de heren had en controleerden mijn auto. Ik was oud, ik moest een olieverversing laten doen en $ 62 betalen en mijn auto elke 1000 mijl terugbrengen. Toen hij belde om me te vertellen wat er moest gebeuren en toen zei dat het $ 900 zou zijn, werd me dat niet verteld. En in de telefoonopname staat duidelijk elk woord dat we tegen elkaar hadden gezegd. Dus ik nam contact op met Hyundai corporate en het werd geëscaleerd, dus we zullen zien. Ik geef ze een paar dagen. Oh en ja, ik heb ook documenten met data en hoeveel liter ik wekelijks moest bijvullen.
Ik ben benieuwd hoe jouw situatie is afgelopen. Ik had een soortgelijke ervaring met mijn 2018 Hyundai Santa Fe Sport. Ik ben ijverig met olieverversingen, elke drie maanden, volledig synthetisch. De laatste olieverversing die ik in april kreeg, knipperde mijn olielampje echter ongeveer een maand later, dus ik bracht hem terug naar de plek waar ik de olieverversing had laten doen en ze bevestigden dat er 1 liter olie in zat! Ze voegden bijna 5 liter toe...4,8, controleerden op lekken maar konden er geen vinden. Twee weken later controleerde ik het, moest nog 2 liter toevoegen. Controleerde het opnieuw 2 weken voordat mijn motor uitviel, en het was bijna vol. Ik had geen lampjes of waarschuwingen toen de auto op de snelweg uitviel. Hij verloor gewoon acceleratievermogen en het controlelampje van de motor ging branden nadat we aan de kant waren gegaan...toen we de peilstok controleerden, was hij kurkdroog! Ik bracht hem naar mijn persoonlijke monteur, hij zei dat de zuiger kapot was door olieslib en dat ik een motorvervanging nodig zou hebben. Dus las ik over de problemen met olieverbruik en de rechtszaken en de campagne over klopsensoren en drijfstanglagers en dacht, zou er een verband kunnen zijn? Ik nam contact op met Hyundai corporate die bevestigden dat mijn 8 cijfers van het VIN-nummer werden geĂŻdentificeerd als een mogelijke motorstoring (gerelateerd aan de klopsensor en het drijfstanglager). Ze vroegen me om hem naar de dealer te brengen voor volledige diagnose. Dus liet hem wegslepen, waar ze me alleen vertelden dat de cilinder kapot is en vervangen moet worden. Ik vroeg waarom hij kapot was gegaan en ze konden geen antwoord geven, maar zeiden dat de volledige motorvervanging werd afgewezen en niet onder de garantie viel. Wat ik wist dat de garantie het niet zou dekken, maar me werd verteld door corporate en de dealer voordat ik hem inleverde dat hij mogelijk in aanmerking komt voor deze campagne die begon omdat ze werden aangeklaagd in een class action lawsuit. Ik vroeg of de motor vervangen moest worden en hoeveel. De manager antwoordde dat hij niet vervangen hoefde te worden, alleen de cilinderreparatie, die ongeveer 3-4K kost. Ik denk gewoon dat dit complete onzin is en vraag me af hoeveel ik nog meer zal moeten uitgeven aan dit olieverbruiksprobleem met aanhoudende problemen. Ik heb nog nooit in mijn leven olie in mijn auto gehad die volledig kurkdroog of slordig was. Ik begrijp dat ik geen motorvervanging hoef te laten doen, maar wie zegt dat dit niet opnieuw zal gebeuren. Ik ben zo overstuur met Hyundai. Ik zal NOOIT meer een auto van hen kopen. Dit was mijn eerste auto die ik van hen kocht en eerlijk gezegd vond ik hem voor het grootste deel geweldig...tot nu. De motoren zijn complete rotzooi en het voelt bijna als een racket, zodat consumenten hem steeds naar de dealer moeten brengen voor reparatie.

Niemand hier heeft een specifieke motor genoemd die problemen heeft met overmatig olieverbruik. Over welke motor(en) hebben we het alsjeblieft?
2.0-L L-4 DOHC 16V Turbo. Ik heb een Santa Fe Sport uit 2018. Hij staat momenteel bij de dealer nadat de motor vastliep. Daarvoor slurpte hij olie.

Hoe lang duurde een oplossing als deze? Ik heb mijn 2018 Santa Fe Sport al 6 maanden, ik heb hem gebruikt gekocht van een dealer. Ik heb er al 4 olieverversingen op laten uitvoeren en vul ook regelmatig olie bij, bijna wekelijks. Ze hebben de olieverbruikstest gedaan en die is mislukt. De resultaten zijn naar Hyundai gestuurd en Hyundai heeft de claim afgewezen. Ik heb de claim geëscaleerd en wacht op een antwoord.

Ik heb een 2018 Sante Fe Sport Turbo 2.0 met 104.000 km op de teller. Een paar maanden geleden begon ik met het probleem van overmatig olieverbruik. Begin oktober werd het ontdekt toen ik ongeveer 3.000 mijl verwijderd was van mijn volgende olieverversing, en mijn olielampje ging branden. Ik bracht hem naar een olieverversingsplaats, ze vulden hem bij en ik besloot de "behandeling" te doen en ook een nieuwe olieverversing te laten doen. Een maand later, in november, was mijn olie met 1 liter gezakt, nu is het ongeveer 3-1/2 week later en mijn olie is met ongeveer 1/2 liter gezakt.
Ik belde de lokale Hyundai-dealer voor informatie en natuurlijk willen ze een olieverbruikstest doen voor $200,00, en de Senior Service Advisor besprak het proces met mij, enzovoort, maar... Ik vergat helemaal te vragen of ik, aangezien ik meer dan 100.000 km heb gereden, als ik dit proces doorloop en de test aantoont dat er overmatig olieverbruik is, in aanmerking zou komen voor motorvervanging als mijn auto al 104.000 km heeft? Weet iemand op dit forum of ze succes hebben gehad met een auto die buiten de garantie viel vanwege meer dan 100.000 km? TYIA voor je hulp.

81 - 100 of 144 Posts