Hyundai Santa Fe Forums banner
41 - 60 of 144 Posts
Heeft iemand geprobeerd om de klantrelaties van Hyundai in Canada te bellen en succes gehad? Ik heb geprobeerd te bellen en de garantieafdeling gekozen, maar het zegt me gewoon dat er niemand beschikbaar is

Ik kocht mijn 2018 Hyundai Sante Fe Sport in september 2022. Twee weken nadat ik de auto kocht, had ik een olieverversing nodig. Dus ik dacht, ik neem gewoon een olieverversing. Twee weken daarna ging mijn olielampje branden. Ik bracht hem naar de plek waar ik de olieverversing had laten doen en ze zeiden dat er letterlijk maar één liter olie in de auto zat. Ik heb mijn auto sindsdien elke week gebracht om olie bij te vullen. Er zijn helemaal geen lekken. Ik heb contact opgenomen met Hyundai via e-mail, ik heb dat casenummer en me werd verteld dat ik het naar een lokale Hyundai-dealer moest brengen om het te laten controleren. Ik belde om een afspraak te maken en natuurlijk zijn de afspraken over een maand of anderhalve maand. Dus ik kwam er eindelijk in nadat ik de afspraak had gemaakt, maar dat was weer een gedoe, want ze zeiden dat ik geen afspraak had, terwijl ik duidelijk met iemand van de serviceafdeling had gesproken en ik bracht mijn auto gisteravond omdat mijn afspraak om 7:30 uur 's ochtends was. Ik krijg een telefoontje met de mededeling dat er geen afspraak was. Maar wat ik grappig vond, was dat mijn auto er nog nooit eerder voor reparaties was geweest en toen hij belde, kende hij mijn naam en had hij duidelijk mijn nummer. Ze wilden niets doen, dus ik zei tegen hen NEE, ik had een afspraak, dus speelden ze de telefoonopnames af en vonden het gesprek dat ik met de meneer had en controleerden mijn auto. Ik was oud, ik moest een olieverversing doen en $ 62 betalen en mijn auto elke 1000 mijl terugbrengen. Toen hij belde om me te vertellen wat er moest gebeuren en toen zei dat het $ 900 zou zijn, werd me dat niet verteld. En in de telefoonopname staat duidelijk elk woord dat we tegen elkaar hebben gezegd. Dus ik nam contact op met Hyundai corporate en het werd geëscaleerd, dus we zullen zien. Ik geef ze een paar dagen. Oh en ja, ik heb ook documenten met data en hoeveel liter ik wekelijks moest bijvullen.
Dus wat was de uitkomst? Ik heb nu met dit probleem te maken, ik heb een 2015 Sante Fe Sport die ik in januari 2023 tweedehands heb gekocht. Toen ik het voertuig voor het eerst kocht, had het meteen een olieverversing nodig. De 3e olieverversing die ik kreeg was in juni, aan het einde van die maand hoorde ik een kloppend en ratelend geluid. Dus ik ging naar autozone en controleerde mijn olie en had geen. Het was letterlijk nog geen maand geleden dat ik de laatste olieverversing had gehad. Nu staat mijn auto in de garage omdat de motor vastliep. Mijn voertuig staat sinds juli in de garage en ze hebben net de diagnose gesteld en bevestigd dat ik een nieuwe motor nodig heb. Hyundai heeft formulieren ingediend bij het hoofdkantoor omdat me werd verteld dat er een soort speciale garantie is die ze uitgeven vanwege de olieproblemen. De olie lekt intern. Ik had geen merkbare olielekkage en geen uitlaatverbranding.

no one here has listed a specific engine that's having problems with excessive oil consumption, which engine/s are we talking about please
Ik weet niet welke motor ik heb, maar mijn voertuig is een Sante Fe Sport uit 2015. Mijn voertuig staat nu in de garage vanwege dit probleem. De motor sloeg vast en vorige week is net bevestigd dat ik absoluut een nieuwe motor nodig heb.

Dit is me letterlijk 2 weken geleden overkomen. 2015 Santa Fe en ik moest hem voor $2.000 afdanken in plaats van $15.000 te betalen voor een nieuwe motor. Ding had slechts 110.000 mijl en ik ben de oorspronkelijke eigenaar.
Heeft iemand van jullie een verlengde garantie gehad? Ik heb dezelfde auto en ik heb hetzelfde probleem. Mijn auto staat sinds juli in de garage en ze hebben net bevestigd dat ik een nieuwe motor nodig heb. Mij is verteld dat Hyundai een speciale garantie heeft om de motoren te repareren. Bel het hoofdkantoor en dien een claim in.

Dus wat was de uitkomst? Ik heb nu met dit probleem te maken, ik heb een 2015 Sante Fe Sport die ik in januari 2023 tweedehands heb gekocht. Toen ik het voertuig voor het eerst kocht, had het meteen een olieverversing nodig. De 3e olieverversing die ik kreeg was in juni, aan het einde van die maand hoorde ik een kloppend en rammelend geluid. Dus ging ik naar autozone en controleerde mijn olie en had geen. Het was letterlijk nog geen maand geleden dat ik de laatste olieverversing had gehad. Nu staat mijn auto in de garage omdat de motor vastliep. Mijn voertuig staat sinds juli in de garage en ze hebben net de diagnose gesteld en bevestigd dat ik een nieuwe motor nodig heb. Hyundai heeft formulieren ingediend bij het hoofdkantoor omdat mij werd verteld dat er een soort speciale garantie is die ze verstrekken vanwege de olieproblemen. De olie lekt intern. Ik had geen merkbare olielekkage en geen uitlaatverbranding.
Had hetzelfde probleem met mijn 2014 Sante Fe Sport. Moest de auto drie maanden achter elkaar naar de dealer brengen. Ze controleerden elke keer of de olie laag was en vulden deze bij. Na het derde bezoek stuurden ze het probleem naar de corporate en zij keurden een nieuwe motor goed. De auto rijdt sindsdien geweldig, geen olieproblemen.

Om deel te nemen aan deze thread, hebben mijn vrouw en ik een 2017 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T unlimited gekocht voor onze dochter. Wij (onze dochter) kozen dit voertuig omdat ze er alles aan geweldig vond. De kilometerstand was 76.000 toen het in juni van dit jaar via Carmax werd gekocht. Alles was GEWELDIG! - de Santa Fe was solide. Eind juli bracht ik hem proactief naar onze lokale HYUNDAI-dealer (1200 mijl voor de vervaldatum) om de olie te laten verversen en de auto te laten inspecteren voorafgaand aan haar lange reis terug naar de universiteit en "ALLES" werd gecontroleerd - geen bewijs van te weinig olie. Een week later reden mijn vrouw en dochter naar de universiteit. 500 mijl na de olieverversing en inspectie begint het motorlampje te knipperen en de auto begint vermogen te verliezen. Ze weten de volgende afslag te bereiken en worden uiteindelijk naar de Springfield Missouri "Reliable" Hyundai-dealer gesleept, die zegt dat de motor is opgeblazen en een vervanging van 14.000 dollar nodig heeft... en de schuld geeft aan stukjes porselein van bougies in de motor??? Kortom, Hyundai heeft ons in feite in de steek gelaten, aangezien we de tweede eigenaar zijn en geen onderhoudsgegevens kunnen bewijzen, behalve wat er met de VIN wordt weergegeven. Carmax werkt met ons samen (Godzijdank) om hopelijk de motor te laten vervangen bij een ANDERE dealer die een veel betere beoordeling heeft en slechts ongeveer 7.000 dollar in rekening brengt. Zelfs als we erin slagen de auto terug te krijgen met een door Hyundai gereviseerde motor, en na het ontdekken van al deze ellende over motorstoringen van Hyundai en Kia en gebrek aan ondersteuning van beide fabrikanten, is ons vertrouwen letterlijk VERNIETIGD. Als iemand eerlijk advies zoekt - tenzij je een nieuwe Hyundai of Kia koopt en hem slechts 75.000 mijl houdt - PAS OP. Hyundai (en Kia) heeft de komende jaren minstens 3 nieuwe auto's aan mijn familie verloren en we zullen ons verhaal ook met de uitgebreide familie delen. Houd er rekening mee dat we een Kia Sorento uit 2016 hebben met 94.000 mijl op de teller en nu wacht ik gewoon tot die ook ontploft - een geweldig gevoel!!

Na maandenlang heen en weer heeft Hyundai aangeboden om 80% van de kosten te dekken voor het vervangen van mijn 6-cilinder motor van mijn Santa Fe uit 2013 vanwege overmatig olieverbruik. De dealer heeft me zojuist een "conservatieve" schatting gegeven van $11.000 voor een short block en gerelateerde onderdelen, wat hoog lijkt (mijn 20% zou wel eens $2200 kunnen zijn). Hoeveel zou een reparatie als deze moeten kosten?
Met wie heeft u specifiek contact opgenomen om dit te laten gebeuren? Ik maak dit nu mee.

Na maandenlang heen en weer heeft Hyundai aangeboden om 80% van de kosten te dekken voor het vervangen van mijn 6-cilindermotor van mijn Santa Fe uit 2013 vanwege overmatig olieverbruik. De dealer heeft me zojuist een "conservatieve" schatting gegeven van $11.000 voor een shortblock en gerelateerde onderdelen, wat hoog lijkt (mijn 20% zou wel eens $2200 kunnen zijn). Hoeveel zou een reparatie als deze moeten kosten?
Wie heb je specifiek gecontacteerd om dit te laten gebeuren? Ik maak dit momenteel mee. Was het alleen met een dealer?

Dit is wild. Ik ben op zoek geweest naar dingen met betrekking tot mijn probleem, namelijk een slechte klopsensor/terugroepactie. Hij is nu 3x afgegaan, waardoor mijn auto in de noodloop gaat. Hyundai Corp zou me een nieuwe motor moeten geven vanwege de terugroepactie van de klopsensor, maar dat willen ze niet. Ze zeiden dat mijn lagers een test hebben doorstaan en dat ik een reinigingsbeurt voor de verbranding moet laten uitvoeren voor $ 1300. Het ergste is dat ze niet op de hoogte waren van de terugroepactie en dat ik $ 1300 heb betaald voor de vervanging van de klopsensor - en dat had gratis moeten zijn. En na het lezen van al jullie olieproblemen, ben ik bang dat dat ook een probleem voor mij zou kunnen zijn. Ik heb routineuze olieverversingen laten uitvoeren bij de dealer, maar het olielampje gaat altijd branden bij minder dan 3000 mijl. Ik dacht niet eens dat dat een groot probleem was, maar het lijkt erop dat het dat wel zou kunnen zijn. Weet iemand waar/wie ik kan benaderen over deze problemen? Ik heb ConsumerAffairs@hmausa.com geprobeerd, maar ben nog nergens gekomen.

2017 Hyundai Santa Fe 2.4 Turbo 70.000 mijl verbruikt bijna 2 quarts per 1.000 mijl. Ze zeiden dat mijn laatste meting 1 quart minder was. Ik heb zelfs een foto gemaakt voordat ik hem bracht en er ontbrak ruim een quart? Totaal onder een quart.

We hadden hetzelfde probleem met onze Santa Fe Sport uit 2013. We namen contact op met een dealer die ons de volle prijs in rekening zou brengen voor het plaatsen van een nieuwe motor, plus een diagnosekosten. Na het lezen van de berichten in dit forum, namen we contact op met een andere dealer op minder dan 10 mijl afstand die een gratis diagnose uitvoerde en de motor gratis vervangt. Ze zeiden dat ze een heleboel Hyundai's hebben waar ze nieuwe motoren in gaan plaatsen. Het is een bekend probleem en Hyundai corporate werkt mee. We kregen zelfs een telefoontje van een vertegenwoordiger van Hyundai. Ze boden een huurauto aan voor de duur. Dus mijn advies is om rond te kijken bij verschillende dealers totdat je een gerenommeerde dealer vindt!
Hallo, mag ik weten waar u zich bevindt? Ik heb last van verbrande motorolie onder de 1000 km. Ik heb een Hyundai Sante Fe Sport uit 2018. Ik weet niet wat ik moet doen. Help me alsjeblieft. Ik ben gevestigd in Canada. Bedankt

Mijn dochter kocht een paar maanden geleden een Santa Fe uit 2010 met 110.000 mijl. Tijdens het rijden op de snelweg blokkeerde de motor laatst. Ik heb hem naar de Hyundai-dealer in Cheyenne WY gebracht. Ze hebben ons net laten weten dat ze de motor gratis zouden vervangen en een leenauto zouden verstrekken. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe prettig de dealer en Hyundai zijn geweest.

Hallo, mag ik weten waar u zich bevindt? Ik heb last van verbrandde motorolie na minder dan 1000 km. Ik heb een Hyundai Sante Fe Sport uit 2018. Ik weet niet wat ik moet doen. Help me alsjeblieft. Ik ben gevestigd in Canada. Bedankt
Hoe is het afgelopen? Ik heb hetzelfde probleem. 134.000 op mijn Santa Fe Sport uit 2018, motorschade dreigt. Ik ben nog niet naar een Hyundai-dealer geweest, maar ik denk dat ik dat wel zou moeten doen om te zien wat ze bereid zijn te doen.

Probeer de klantenservice van Hyundai te bellen. Ze waren erg behulpzaam volgens mijn man. Ze gaven ons de code die we aan onze lokale dealer moesten geven om onze motor te laten vervangen. Plus ze boden een huurauto aan.
Stond u nog onder de oorspronkelijke garantie? Ik heb een Santa Fe Sport uit 2016 die olie als een gek verbruikt, maar hij heeft 118.000 mijl. Mij werd door mijn lokale dealer verteld dat er geen specifieke terugroepactie hierop was.

41 - 60 of 144 Posts