Hyundai Santa Fe Forums banner

2017 Santa Fe Motorschade

1 reading
64K views 105 replies 63 participants last post by  DFWTXOK  
#1 ·
Op dit moment ben ik nog steeds iets verschuldigd voor de lening, maar het is waarschijnlijk minder dan wat deze reparatie gaat kosten als ik deze direct moet betalen. Verschrikkelijke positie om in te zitten, maar ik probeer opties te bedenken voor het geval dat. Als ze me weigeren, wat is dan mijn verhaal?

#7 ·
Ik had hetzelfde probleem met mijn 2015. De motor is vervangen. Ik moest 6 weken wachten voordat alles klaar was
Ik heb een 2014 Santa Fe V6 - FWD met ongeveer 130.000 mijl - met een periodiek controlelampje dat olie verbruikt. Maar geen andere waarschuwingslampjes. Hyundai adviseerde een jaar geleden een motorvervanging, maar zei dat ze de kosten niet zouden dekken omdat de garantie verlopen was. Hoe heeft u hen ervan overtuigd de kosten te dekken? We hebben contact opgenomen met Hyundai of America en hoewel we dachten dat dit zou helpen, lijkt het erop dat de dealer hen kan overrulen. Hoe heeft u hen ervan overtuigd de vervangingskosten te dekken?

#3 ·
Ik had een maand geleden hetzelfde probleem met mijn Santa Fe uit 2017. Zorg ervoor dat uw servicemanager kopieën heeft van ALLE olieverversingen waaruit blijkt dat u regelmatig geplande verversingen heeft uitgevoerd (de mijne gingen 2 jaar terug). Dit is een bekend probleem, en zolang u kunt aantonen dat u uw steentje heeft bijgedragen aan het onderhoud van de motor, zouden ze deze gratis moeten vervangen. Dat is wat ze voor mij hebben gedaan. Het duurde in totaal ongeveer 2 weken. Ik heb geen klachten over de Hyundai-service, elke keer als ik met hen te maken heb, hebben ze voor me gezorgd.

Succes.

#50 ·
ik had precies hetzelfde probleem ongeveer een maand geleden met mijn 2017 Santa Fe. Zorg ervoor dat uw servicemanager kopieën heeft van AL uw olieverversingen waaruit blijkt dat u regelmatig geplande verversingen heeft gedaan (de mijne gingen 2 jaar terug). Dit is een bekend probleem, en zolang u kunt aantonen dat u uw steentje heeft bijgedragen aan het onderhoud van de motor, zouden ze deze gratis moeten vervangen. Dat is wat ze voor mij hebben gedaan. Het duurde in totaal ongeveer 2 weken. Ik heb geen klachten gehad over de Hyundai-service, elke keer dat ik met hen te maken heb, hebben ze voor me gezorgd.

Succes.
Ik ben ZO blij dat ik je tekst heb gelezen en je aanbevelingen heb opgevolgd, Reveryroadie! Ik heb de kopieën van al mijn olieverversingen (gingen 5 jaar terug) gekregen, ze aan mijn Huyndai-adviseur overhandigd (Het is ENORM, zei hij) en net een telefoontje van hen gekregen. Ze betalen voor mijn nieuwe motor en de huurauto.

#4 ·
Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem. Hyundai Tucson met 117.000 mijl, het olieverbruik is al meer dan een jaar een probleem waarvoor ze een motorvervanging blijven weigeren. Hij begaf het op kerstavond terwijl ik halverwege een vier uur durende rit was. Hij staat nu al meer dan een maand in de garage en het enige dat eruit is gekomen, is dat het garantieteam de motor opnieuw heeft afgewezen omdat "hij niet genoeg olie verbruikt", en nu willen ze dat ik er nog 1000 mijl mee rijd om te zien hoeveel olie hij verbruikt... ook al is hij niet berijdbaar en staat hij momenteel in de garage. Het is verschrikkelijk geweest. We zijn nu op zoek naar advocaten.

#5 ·
Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem. Hyundai Tucson met 117.000 mijl, het olieverbruik is al meer dan een jaar een probleem waarvoor ze een motorvervanging blijven weigeren. Hij begaf het op kerstavond terwijl ik halverwege een reis van vier uur was. Hij staat nu al meer dan een maand bij de dealer en het enige dat eruit is gekomen, is dat het garantieteam de motor opnieuw heeft afgewezen omdat "hij niet genoeg olie verbruikt", en nu willen ze dat ik er nog 1000 mijl mee rijd om te zien hoeveel olie hij verbruikt... ook al is hij niet berijdbaar en staat hij momenteel bij de dealer. Het is verschrikkelijk geweest. We zijn nu op zoek naar advocaten.
Ik weet niet of je het andere forum op deze site volgt dat dit PRECIES bespreekt, maar je zou het moeten volgen zo niet: Kosten voor motorvervanging vanwege olieverbruik. Je bent helaas niet de enige en dit lijkt een probleem te zijn met veel modellen en bouwjaren. Als mijn motor niet gedekt is (nog steeds meer dan een maand wachten om iets van de dealer te horen), zou ik me graag bij je rechtszaak aansluiten - want daar ben ik zeker van dat VEEL mensen dat zouden doen! Dit is onacceptabel!

#6 ·
Ik heb een Santa Fe uit 2014 met V6 FWD - ik heb een vergelijkbaar probleem en de dealer zegt dat de garantie van het voertuig is verlopen. De auto heeft meer dan 130.000 mijl gereden, maar ons probleem begon met een periodiek controlelampje van de motor dat begon bij iets meer dan 100.000 mijl. We hebben ons onderhoud altijd bij de dealer laten uitvoeren tot ongeveer een jaar geleden, toen ze zeiden dat we een volledige motorvervanging nodig hadden. Net als iedereen verbrandt de auto olie, maar we krijgen nooit een indicatorlampje behalve het controlelampje van de motor. De dealer weigert om de reparatie te dekken. Hyundai of America zei dat het mogelijk zou zijn om een "Good Will" motorvervanging te krijgen. Hyundai heeft echter nu zijn mening veranderd na een gesprek met de dealer en ze zeiden dat de dealer hen vertelde dat de garantie van de auto is verlopen. (Ik was verrast door deze reactie - ik vertelde hen hoeveel mijl de auto had gereden) Ik word zeker van het kastje naar de muur gestuurd tussen de dealer en Hyundai of America. Advies over hoe ik de dealer of Hyundai of America kan overtuigen?

#8 ·
Ik heb een Santa Fe uit 2014 met V6 FWD - ik heb een vergelijkbaar probleem en de dealer zegt dat de garantie van de auto is verlopen. De auto heeft meer dan 130.000 mijl gereden, maar ons probleem begon met een periodiek controlelampje van de motor dat begon bij iets meer dan 100.000 mijl. We hebben ons onderhoud altijd bij de dealer laten uitvoeren tot ongeveer een jaar geleden, toen ze zeiden dat we de motor volledig moesten vervangen. Net als iedereen verbrandt de auto olie, maar we krijgen nooit een waarschuwingslampje anders dan het controlelampje van de motor. De dealer weigert de reparatie te dekken. Hyundai of America zei dat het mogelijk was om een "Good Will"-motorvervanging te krijgen. Hyundai heeft echter zijn mening veranderd na een gesprek met de dealer en ze zeiden dat de dealer hen vertelde dat de garantie van de auto is verlopen. (Ik was verrast door deze reactie - ik vertelde hen hoeveel mijl de auto had gereden) Ik word zeker heen en weer gestuurd tussen de dealer en Hyundai of America. Advies over hoe ik de dealer of Hyundai of America kan overtuigen?
Ik heb NOOIT een controlelampje van de motor of een olielampje gehad, ooit! En mijn auto stopte op kerstdag 2022 midden op de weg! Hyundai of America vertelde me precies hetzelfde, ze zouden een Goodwill-vervanging doen, de dealer zei dat ze alles zouden doen om dit te laten gebeuren - ze stonden zeker aan mijn kant, toen wees Hyundai me af. Liet me niet met een supervisor of iets anders praten. Toen ik zei dat ik mijn advocaat zou laten bellen, zei ze oké - duidelijk niet de eerste keer dat ze dit hoorde. Toen stuurden ze me een e-mail om een claim in te dienen bij de BBB. Ik zit hier nu middenin, dus ik weet niet zeker hoe dit zal eindigen. Dit is mijn laatste poging, dan ga ik procederen. Dat is helaas mijn enige advies. Dit is een werkelijk ongelooflijke situatie waar we ons nu allemaal in bevinden. 😔

#100 ·
Welke bouwjaren van voertuigen hebben last van deze problemen? Geldt dit voor zowel Hyundai als Kia? Bepaalde modellen? Ik ben net van achteren aangereden en moet zo snel mogelijk een nieuwe auto vinden. Bedankt.
Van Google: "Hyundai en Kia hebben te maken gehad met aanzienlijke problemen met motorstoringen, met name met hun Theta II 2.0L en 2.4L motoren. Deze motoren, die te vinden zijn in verschillende modellen zoals de Sonata, Santa Fe, Optima en Sportage, zijn gevoelig geweest voor voortijdige slijtage, vastlopen en zelfs brand. Productiefouten, zoals vuil in de oliekanalen van de motor, zijn geïdentificeerd als een belangrijke oorzaak. Hyundai en Kia hebben terugroepacties en schikkingen uitgegeven om deze problemen aan te pakken, met gevolgen voor miljoenen voertuigen."

#11 ·
Om deel te nemen aan deze thread, hebben mijn vrouw en ik een 2017 Hyundai Santa Fe Sport 2.0T unlimited gekocht voor onze dochter. Wij (onze dochter) kozen dit voertuig omdat ze er alles geweldig aan vond. De kilometerstand was 76.000 bij aankoop via Carmax in juni van dit jaar. Alles was GEWELDIG! - de Santa Fe was solide. Eind juli heb ik hem proactief naar onze lokale HYUNDAI-dealer gebracht (1200 mijl voor de vervaldatum) om de olie te laten verversen en de auto te laten inspecteren voorafgaand aan haar lange reis terug naar de universiteit en "ALLES" was in orde. Een week later reden mijn vrouw en dochter naar de universiteit. 500 mijl na de olieverversing en inspectie begint het motorlampje te knipperen en verliest de auto vermogen. Ze weten de volgende afslag te bereiken en worden uiteindelijk weggesleept naar de "Reliable" Hyundai-dealer in Springfield, Missouri, die zegt dat de motor is opgeblazen en een vervanging van 14.000 dollar nodig heeft... en de schuld geeft aan stukjes porselein van de bougie in de motor??? Kortom, Hyundai heeft ons in de steek gelaten, aangezien we de tweede eigenaar zijn en geen onderhoudsgegevens kunnen bewijzen, behalve wat er met de VIN wordt weergegeven. Carmax werkt met ons samen (Godzijdank) om hopelijk de motor te laten vervangen bij een ANDERE dealer die een veel betere beoordeling heeft en slechts ongeveer 7.000 dollar rekent. Zelfs als we de auto terugkrijgen met een door Hyundai gereviseerde motor, en na het ontdekken van al deze ellende over motorstoringen van Hyundai en Kia en gebrek aan ondersteuning van beide fabrikanten, is ons vertrouwen letterlijk VERDWENEN. Als iemand eerlijk advies zoekt - tenzij je een nieuwe Hyundai of Kia koopt en hem slechts 75.000 mijl houdt - PAS OP. Hyundai (en Kia) heeft de komende jaren minstens 3 nieuwe auto's aan mijn familie verloren en we zullen ons verhaal ook delen met de uitgebreide familie. Houd er rekening mee dat we een 2016 Kia Sorento hebben met 94.000 mijl erop en nu wacht ik gewoon tot die ook ontploft - een geweldig gevoel!!

#12 ·
Mijn vrouw Ang heeft net haar Santa Fe Sport uit 2017 afbetaald. Vorige maand bij 101.000 mijl overleed de motor en had geen olie. Ze had hem eerder meerdere keren naar de dealer gebracht en geklaagd dat de auto olie en vermogen verloor. De dealer vertelde ons dat het normaal was om 1 liter per 1600 kilometer te verliezen en adviseerde een diepe motorreiniging om de prestaties te verbeteren. Nadat de motor het begaf, verklaarde de dealer natuurlijk dat cilinder 2 defect was en dat dit niet onder de garantie viel. Het is duidelijk dat Hyundai een slecht ontwerp heeft geleverd en zijn klanten benadeelt na het lezen van deze berichten en het zien van collectieve rechtszaken. Ze is 4 keer eigenaar geweest van een Hyundai en ik vermoed dat dit haar laatste Hyundai is.

#13 ·
Ik heb momenteel hetzelfde probleem. Ik kocht een Hyundai Santa Fe van een Hyundai-dealer en in minder dan 3 maanden bracht ik de auto terug voor een controle en ze diagnosticeerden BCT defect. De servicemanager vertelde me dat het me niets zou kosten. Ik kocht zelfs een uitgebreide garantie. Hyundai begon me af te schepen en vertelde me dat hun team weigerde de motor te vervangen. De garantie maatschappij weigerde ook en zei dat ze niet konden betalen voor iets dat door Hyundai was geweigerd. Ik voel alleen maar kwaad opzet, want deze mensen moeten me opzettelijk de slechte auto hebben verkocht. Weet iemand alsjeblieft welke volgende actie ik moet ondernemen? Ik denk aan een rechtszaak. Is er een overheidsinstantie die de rechten van mensen beschermt tegen dergelijke intimidatie?

#101 ·
Ik heb momenteel hetzelfde probleem. Ik kocht een Hyundai Santa Fe van een Hyundai-dealer en in minder dan 3 maanden bracht ik de auto terug naar hen voor een controle en ze diagnosticeerden dat BCT niet werkte. De servicemanager vertelde me dat het me niets zou kosten. Ik kocht zelfs een uitgebreide garantie. Hyundai begon me rond te sturen en vertelde me dat hun team weigerde de motor te vervangen. Het garantiebedrijf weigerde ook en zei dat ze niet konden betalen voor iets dat door Hyundai werd geweigerd. Ik voel alleen maar onheil, omdat deze mensen me opzettelijk de slechte auto moeten hebben verkocht. Weet iemand alsjeblieft wat de volgende actie voor mij is? Ik denk aan een rechtszaak. Is er een overheidsinstantie die de rechten van mensen beschermt tegen dergelijke intimidatie?
Misschien wil je dit bericht volgen: Kosten voor het vervangen van de motor vanwege olieverbruik

#14 ·
Hetzelfde hier. Mijn 2017 Hyundai Santa Fe had motorpech door gebrek aan olie. Geen waarschuwings- of onderhoudslampjes, de auto stopte gewoon. Laatste onderhoudsrecord van Earnhardt Hyundai 4.000 mijl geleden. Het is 2 weken geleden en we hebben nog niet gehoord of Hyundai een deel van de kosten voor de nieuwe motor zal betalen. De enige informatie die is gegeven, is dat de kosten voor handarbeid $ 5700+ bedragen en dan de kosten van de nieuwe motor erbij komen. Ik heb de onderhoudsrecords van de afgelopen 2 jaar gemaild.
Is er iemand geweest die geluk heeft gehad met Hyundai die betaalde voor een nieuwe motor na de garantie van 100.000 mijl?

#27 ·
Hier ook. Mijn 2017 Hyundai Santa Fe had motorpech door gebrek aan olie. Geen waarschuwings- of onderhoudslampjes, de auto stopte gewoon. Laatste onderhoudsrapport van Earnhardt Hyundai 4.000 mijl geleden. Het is 2 weken geleden en we hebben nog niet gehoord of Hyundai een deel voor de nieuwe motor gaat betalen. De enige informatie die is gegeven, is dat de kosten voor handarbeid $ 5700+ bedragen en dan de kosten van de nieuwe motor erbij komen. Ik heb de onderhoudsgegevens van de afgelopen 2 jaar gemaild.
Iemand ervaring met Hyundai die een nieuwe motor betaalt na de garantie van 100.000 mijl?
Mijn 2017 Santa Fe sport heeft volledige motorpech bij 132.000 km. Mij werd verteld alle olieverslagen te produceren, wat ik niet gemakkelijk kon verkrijgen. Hoe dan ook, kort verhaal lang, ze zeiden dat ik $ 175 kon betalen om de motor te openen en foto's te maken die het hoofdkantoor van Hyundai zou beoordelen en zou beslissen of ze het zouden dekken of niet en in mijn geval deden ze dat! Gelukkig

#15 ·
Ik zit momenteel op 94.000 mijl op mijn 2017 Santa Fe en heb een groot olieverbruik. Mijn lokale autogarage heeft een verbruikstest gedaan en nadat deze mislukte, vertelde ze me dat motorvervanging mijn enige optie was. Ik ben nerveus omdat ik deze auto nog moet afbetalen en me op dit moment geen motorvervanging kan veroorloven. Ik ben dol op mijn auto, maar heb ik een andere optie dan te proberen te verkopen om terug te krijgen wat ik verschuldigd ben?
Mijn VIN wordt niet weergegeven als gedekt door een van de huidige rechtszaken of garanties.

#16 ·
Ik zit momenteel op 94.000 mijl op mijn 2017 Santa Fe en heb een groot olieverbruik. Mijn lokale autowerkplaats heeft een verbruikstest gedaan en nadat deze mislukte, vertelde ze me dat motorvervanging mijn enige optie was. Ik ben nerveus omdat ik deze auto nog moet afbetalen en me op dit moment geen motorvervanging kan veroorloven. Ik ben dol op mijn auto, maar heb ik een andere optie dan te proberen te verkopen om terug te krijgen wat ik verschuldigd ben?
Mijn VIN wordt niet weergegeven als gedekt door een van de huidige rechtszaken of garanties.
Gebruik de zwaarste olie die je kunt krijgen, waarschijnlijk een 5w40 Euro, of 10w40 en rijd ermee tot de dood.

#17 ·
Dit is afgelopen weekend bij mij gebeurd! Hyundai weigerde de motor te vervangen. Ze zeggen dat ze hem alleen zullen vervangen als de motor defect is geraakt door drijfstanglagers, wat niet het geval was. Mijn auto is een 2017, een 5 jaar oude auto met 86.000 mijl en regelmatig onderhouden. Een monteur vertelde me een paar weken geleden dat hij zo snel olie verbruikte en dat ik hem om de week moest laten bijvullen.

#35 ·
Dit is afgelopen weekend net met de mijne gebeurd! Hyundai weigerde de motor te vervangen. Ze zeggen dat ze hem alleen zullen vervangen als de motor defect is geraakt door drijfstanglagers, wat niet het geval was. Mijn auto is een 2017, een 5 jaar oude auto met 86.000 mijl en regelmatig onderhouden. Een monteur vertelde me een paar weken geleden dat hij zo snel olie verbruikte en dat ik hem om de week moest bijvullen.
U moet een olieverbruikstest laten uitvoeren door een dealer.

#18 · (Edited)
Ik heb een 2015 Sport, met de 2.0T.

Hij is 5 weken geleden overleden, met de symptomen zoals hierboven. Rustig door de stad rijdend, begon hij te kloppen, haalde nog 300m thuis.
Geen olie. Ik heb het bijgevuld. Reed naar de volgende olieverversingsplaats op 2 km afstand. Geen olie. Ze hebben het afgetapt, gespoeld en opnieuw gevuld. Thuisgekomen op 2 km. Geen olie.

Gesleept naar de dealer: metaalschilfers in het oliecarter. Ze vertelden me dat het een complete motorschade was.
Ze vertelden me dat de dealer me tot het einde toe zal bestrijden.

Ja. 5 weken en helemaal geen vooruitgang.
Ze vroegen in feite om alle onderhoudsgegevens. Voor een 8 jaar oude auto, buiten de garantie, wordt er echt verwacht dat ik ALLE onderhoudsgegevens bewaar?!?!?

Wat als je je eigen olie ververst, zoals ik vaak doe?

Het voelt alsof Hyundai alleen maar barrières opwerpt om verantwoordelijkheid te ontlopen.

(Ik rijd al 30 jaar auto's met een 2L Turbo. NOOIT grote problemen gehad, zeker geen totale motorschade).

Realistisch gezien, moet ik iets van Hyundai verwachten?
Of is het waarschijnlijker dat ik gewoon rondgegooid word tot ik het opgeef?

Jammer, want over het algemeen is de Santa Fe zeer goed ontworpen voor zijn marktsegment.
Maar een motor die geen 200.000 km meegaat, is een duidelijke indicatie van slechte kwaliteit.

Tot slot,

Is het mogelijk om een Theta 2-motor te kopen, gebruikt?
Vroeger kon ik JDM-motoren goedkoop krijgen. OK, ik weet dat het niet uit Japan komt, dus de marktomstandigheden zijn anders.
En het is mogelijk dat er gewoon geen Theta 2's zijn.

#37 ·
Ik heb een 2015 Sport, met de 2.0T.

Hij is 5 weken geleden overleden, met symptomen zoals hierboven. Rustig door de stad rijden, begon te kloppen, haalde 300m thuis.
Geen olie. Ik heb het gevuld. Reed naar de volgende olieverversingsplaats op 2 km afstand. Geen olie. Ze hebben het afgetapt, gespoeld en bijgevuld. Thuisgekomen op 2 km. Geen olie.

Gesleept naar de dealer: metaalschilfers in het oliecarter. Vertelde me dat de motor volledig kapot was.
Vertelde me dat de dealer me de hele weg zal bevechten.

Ja. 5 weken en helemaal geen vooruitgang.
Ze vroegen in feite om alle onderhoudsgegevens. Voor een 8 jaar oude auto, buiten de garantie, wordt er echt van me verwacht dat ik ALLE onderhoudsgegevens bewaar.?!?!?

Wat als je je eigen olie ververst, zoals ik vaak doe?

Voelt alsof Hyundai alleen maar barrières opwerpt om verantwoordelijkheid te ontlopen.

(Ik rijd al 30 jaar in auto's met een 2L Turbo. NOOIT grote problemen gehad, zeker geen totale motorschade).

Realistisch gezien, moet ik iets van Hyundai verwachten?
Of is het waarschijnlijker dat ik gewoon word rondgegooid tot ik het opgeef?

Jammer, want over het algemeen is de Santa Fe zeer goed ontworpen voor zijn marktsegment.
Maar een motor die geen 200.000 km meegaat, is een duidelijke indicatie van slechte kwaliteit.

Tot slot,

Is het mogelijk om een Theta 2-motor te kopen, gebruikt?
Vroeger kon ik goedkope JDM-motoren krijgen. OK, ik weet dat het niet uit Japan komt, dus de marktomstandigheden zijn anders.
En het is mogelijk dat er gewoon geen Theta 2's zijn.
Ik zou geen gebruikte motor kopen. Misschien een gereviseerde met de bekende problemen aangepakt bij het reviseren ervan. Daar zijn er veel van.

#23 ·
Dus afgelopen weekend begaf mijn motor het tijdens het rijden op de snelweg en moest ik naar de dealer worden gesleept. De dealer heeft bevestigd dat het het bekende probleem is met de Theta II-motor en heeft een vervanging aangevraagd via garantie en wacht momenteel op een antwoord van Hyundai. De servicemanager vermeldde dat Hyundai het om verschillende redenen zou kunnen proberen te weigeren, dus duimen dat ze dat niet zullen doen. Ter voorbereiding heb ik al mijn onderhoudsgegevens verzameld van elke dealer en Valvoline waar ik werk heb laten uitvoeren en het voertuig is goed onderhouden. Het voertuig heeft 117.000 mijl op de teller. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe waarschijnlijk is het dat ze me zullen weigeren?

Op dit moment ben ik nog steeds schuldig aan de lening, maar het is waarschijnlijk minder dan wat deze reparatie zal kosten als ik het direct moet betalen. Verschrikkelijke positie om in te zitten, maar ik probeer opties te bedenken voor het geval dat. Als ze me weigeren, wat is dan mijn verhaal?
Precies hetzelfde, 2017 Santa Fe sport met 132.000

#28 ·
Ik kocht mijn 2017 Hyundai Santa Fe Limited Ultimate van de dealer als een gecertificeerd occasion - minder dan 15.000 mijl en slechts één vorige eigenaar. De motor blies de ZELFDE dag van aankoop. De dealer verving de motor zonder problemen en beweerde dat dit te wijten was aan een terugroepactie die op de een of andere manier over het hoofd was gezien. Het duurde 2 maanden voordat ze de motor vervingen. Toen, ongeveer 15.000 - 20.000 mijl later, hadden we hetzelfde probleem. De auto viel stil bij de afrit van de snelweg en startte niet meer. Ik heb nu mijn derde motor en hij begint hetzelfde te klinken als de eerste twee motoren. Ik vroeg een monteur bij de dealer naar het geluid en hij zegt dat het normaal IS VOOR EEN HYUNDAI MOTOR. Interessant. Ik twijfel er niet aan dat deze motor net als de eerste twee zal uitvallen. Ik walg ervan hoe goedkoop producten tegenwoordig worden gemaakt. De prijzen blijven stijgen en de kwaliteit blijft dalen. SMH

#30 ·
Bezitten een Santa Fe Sport uit 2017, de auto begon voor het eerst motorproblemen te vertonen bij 58.000 mijl, begon te misvuren, er werd mij verteld dat er olie op de bougie in cilinder 4 zat. De koppakking werd onder garantie vervangen en de olie ververst. Ik begon daarna regelmatig mijn oliepeil te controleren. De olie werd opnieuw ververst bij 62.000 mijl door de dealer. Bij 68.000 mijl werd de olie opnieuw ververst, ik informeerde de dealer dat ik 4 liter olie moest bijvullen sinds de laatste olieverversing. De dealer zei dat ik een kleine scheur in het carter had waardoor het olie verlies veroorzaakte, vervangen onder garantie. Bij ongeveer 69.200 mijl controleerde ik het oliepeil, de olie stond nauwelijks op de peilstok, er was geen motorolielampje gaan branden. Ik belde de dealer om hen te laten weten dat de motor nog steeds olie verloor. Mij werd gevraagd of ik het oliepeil had gecontroleerd toen de motor koud of warm was. Ik vertelde hen koud, ze zeiden dat ik het warm moest controleren. Ik deed een halve liter olie erin, liet de motor draaien tot hij warm was, controleerde het peil en het steeg slechts met de hoeveelheid olie die ik erin had gedaan, dus ik deed er nog 2 liter olie bij om het peil omhoog te brengen. Ik plande een controle, er werd mij verteld dat ze geen olielekkage konden vinden en dat ik na 1000 mijl terug moest komen om te zien wat het olieverbruik was. De volgende dag, na ongeveer 12 mijl te hebben gereden, viel de motor stil op een kruispunt, ik moest hem naar de dealer laten slepen en wacht op een reactie van Hyundai over wat ze gaan doen. De auto heeft ongeveer 69.500 mijl op de teller.

#31 ·
Ik had hetzelfde probleem met mijn 2017 Sante Fe Sport Ultimate. Hyundai heeft het beide keren onder garantie gerepareerd.

8-8-21 83509 Motor had klepproblemen. Hyundai heeft hem 6 maanden gehad in afwachting van onderdelen.

5-12-22 95400 Motor had een onregelmatige loop en waarschuwingslampjes. Hyundai heeft hem vervangen door een gereviseerd short block.

Vanaf nu 3/2024 ~118000 mijl loopt hij OK.

#32 ·
Ik maak dit mogelijk op dit moment mee met een Tucson uit 2017, net geen 72.000 mijl en tijdens het rijden begon ik acceleratievermogen te verliezen, het motorlampje en het oliedruklampje knipperden. De oliepeilstok toonde bijna geen olie aan, terwijl het pas ~4500 mijl na de laatste verversing was. Op basis van inruil-/contant geldwaarden: is het mogelijk dat de auto total loss zou worden verklaard als ze de motor niet zouden vervangen? Ik ben hier vrij nieuw in, dus ik weet niet wat ik kan verwachten. Ik heb de auto ook pas ~14 maanden, dus ik heb waarschijnlijk maar een geschiedenis van 1-2 olieverversingen. Dit was nadat dezelfde Hyundai-dealer mij een citroen gebruikte Subaru had verkocht en met mij had gevochten om hem terug te ruilen en een CPO van het terrein te halen.

#34 · (Edited)
Op 2 maart 2024 reden we met onze 2017 Hyundai Santa Fe Sport naar huis van een evenement in Oswego NY. Tijdens de terugreis naar ons huis in RI vanuit Oswego, hield onze Hyundai Sant Fe plotseling op met functioneren. We reden op een drukke snelweg toen de Hyundai zonder waarschuwing vermogen verloor en begon te bokken. Op dat moment ging het motorlampje branden, pas nadat we wisten dat we in de problemen zaten!

Gelukkig konden we naar de nabijgelegen afrit uitrollen en een parkeerplaats oprijden, zonder verdere incidenten. Dit was echter een zeer beangstigende ervaring. We konden onze Santa Fe Sport laten slepen naar de dichtstbijzijnde dealer, Mastrovito Hyundai #NY145.

We waren genoodzaakt een hotelkamer te nemen (die huisdiervriendelijk was, aangezien onze hond met ons meereisde). Dat was een uitdaging. Mijn man regelde de volgende ochtend een Uber-rit naar Enterprise voor een huurauto voor de rest van onze rit naar huis. Alle ochtendactiviteiten waren erg gehaast vanwege de “check-out tijd” in het hotel waar we verbleven. Zeker niet wat we hadden verwacht voor de zondag waarop we plannen hadden thuis met familie en vrienden die geannuleerd moesten worden.

De Service Manager van de Mastrovito Dealer (ik kan niet genoeg goede dingen over hen zeggen) informeerde ons dat hij het voertuig had ontvangen en zou proberen het probleem op te lossen. Dat lukte hem niet. Toen informeerde hij ons maandag/dinsdag dat de uitlaatpoortklep van de motor defect was, en hij een garantieclaim indiende. Hij wachtte op de onderdelen. De onderdelen waren niet op voorraad.
Nu, na twee en een halve week (20-3-24) worden we geïnformeerd dat onze cilinderkop defect is en vervangen moet worden. De Service Manager weet niet zeker wanneer hij de onderdelen krijgt, omdat ze ook niet op voorraad zijn!

Opgemerkt moet worden dat we ter voorbereiding op de reis naar Oswego, NY, onze Hyundai een week voor de motorschade naar onze lokale dealer hebben gebracht. We wilden er zeker van zijn dat de auto in topconditie was voor een lange rit. Bovendien gedroeg de auto zich vreemd, de serviceafdeling van Hyundai gaf aan dat er een code was, P2136. Ze voerden een software-update uit. samen met het voldoen aan terugroepacties en een spoeling/vervanging van het koelsysteem, een brandstofinjectieservice en een nieuwe oliekarterpakking. We dachten dat we klaar waren. Er werd niets meer aangegeven als probleem met onze Santa Fe Sport toen de serviceafspraak werd afgerond.

Na deze lange tijd hebben we nog steeds geen auto na 3 weken die oplopen tot 4 weken, samen met huurauto- en motelrekeningen en dinerkosten, Uber om toe te voegen aan onze schade/verlies!

We proberen nog een week autohuur te regelen en wie weet wanneer ik de auto terugkrijg.
De dealer heeft een reparatie aangevraagd
Ik heb al mijn servicerecords opgehaald van elke dealer en Jiffy Lube waar ik werk heb laten uitvoeren. Dit voertuig is zeer goed onderhouden aan de motor, samen met de buitenkant en het interieur. We hebben ons best gedaan om het voertuig te onderhouden, dat 118.000 mijl heeft gereden.
Ik ben teleurgesteld/bezorgd over Hyundai en deze Santa Fe Sport. Ik had meer dan 200.000 mijl met de motor moeten rijden voordat er groot onderhoud nodig was.
De vraag is of Hyundai de handschoen opneemt en de motor en onze kosten dekt.
Dat zal onze volgende aankoop van een Hyundai of niet bepalen.

“Bij Hyundai is het ons doel om het beste te zijn dat we kunnen zijn als autobedrijf, als wereldwijde burger en gewoon als mens. We zijn een groep mensen die ernaar streven om meer te geven om te zorgen, en wat ons allemaal, collectief en individueel, verbindt, zijn deze kernwaarden”

We verwachten dat Hyundai het juiste doet voor ons, de klant.

#40 ·
Mijn lokale dealer heeft vernomen dat Hyundai de motor onder garantie zal vervangen. Bij de motor is een drijfstanglagerfout geconstateerd. Hopelijk zal de nieuwe motor niet dezelfde problemen ondervinden als de originele.
Waar bevindt u zich, als u het niet erg vindt om het te vragen? Ik ben in Dallas TX en dit is net met mij en mijn gezin gebeurd met mijn 9 maanden oude in haar autostoeltje 2017 Santa Fe SE….verloor de acceleratie bij 85 mph. Eng als de hel. Kon alleen uitrollen naar de vluchtstrook op een brug met 18-wielers die met 95 langs ons reden. Krankzinnig. Heb geen telefoontjes gepleegd, heb hem net naar mijn oprit laten slepen en ik heb een mobiele monteur ernaar laten kijken en hij gaf me een gevreesde blik en zei dat hij vastgelopen was en een nieuwe motor nodig had. Deze auto was een cadeau van mijn schoonouders, hij staat technisch gezien nog steeds op hun naam, zij zijn de enige eigenaren, ze hebben hem nieuw van de oprit gehaald in Virginia. Dus verloren over wat of wie te bellen