Hyundai Santa Fe Forums banner
61 - 80 of 95 Posts
Mijn 2024 Calligraphy deed precies dit toen ik vandaag ging lunchen en de auto startte om terug te gaan werken. Heeft u de auto ooit laten nakijken en zo ja, zijn er oplossingen?
Er is een softwareprobleem met de 2024-modellen waarbij de computer de auto in "Park" zet terwijl hij rijdt. Afhankelijk van wanneer dit gebeurt, wordt bepaald hoe beschadigd de transmissie raakt. Er is een oplossing voor. Bel uw dealer.

Zijn er andere meldingen geweest van problemen met de hybride transmissie?
Tot nu toe geen problemen met de mijne. Zou normaal gesproken niets posten, aangezien ik hem pas 3 dagen heb. Maar ik heb er in 3 dagen 1000 mijl mee gereden, zonder mechanische problemen. Ik kreeg een steen tegen de voorruit die hem deed barsten, maar dat is typisch NY-rijden met idioten van vrachtwagenchauffeurs die de kiepbakken niet afdekken.

Tot nu toe geen problemen met de mijne... zou normaal gesproken niets posten omdat ik hem pas 3 dagen heb... Maar ik heb er in 3 dagen 1000 mijl mee gereden... zonder mechanische problemen... Ik kreeg een steen op de voorruit waardoor deze barstte, maar dat is typisch NY rijden met idiote vrachtwagenchauffeurs die de kiepbakken niet afdekken...
We kregen een steen in de eerste week of zo nadat we onze 2023 hadden gekocht. Vervanging was OEM en leek zeker zacht en goedkoop gemaakt te zijn.

Al deze auto's rollen uit de fabriek met dezelfde DCT-transmissie en software. Het is logisch om te denken dat welke problemen jullie ook tegenkomen, heel erg aanwezig zijn in elke auto.

Ik ruik een terugroepactie / collectieve rechtszaak die zal volgen.
Ik heb mijn XRT op 12-7-24 in ontvangst genomen.
Bij 2 gelegenheden na ontvangst van het voertuig heb ik een luide knal en geschud van de Santa Fe ervaren tijdens het langzaam achteruitrijden uit een parkeerplaats. De eerste keer wist ik niet zeker of ik iets verkeerd had gedaan, dus ging ik verder.

De tweede keer reed ik achteruit uit een parkeerplaats bij de Hyundai-dealer na navraag over een vroege olieverversing. Deze keer wist ik dat ik het niet was. Ik moest weg voor een andere afspraak, dus belde ik de servicedesk toen ik thuiskwam om hen op de hoogte te stellen van het probleem. Toen werd me verteld dat er een terugroepactie was die de situatie mogelijk zou kunnen verhelpen en maakte ik een afspraak voor 26 juli. Ik heb niet met het voertuig gereden totdat ik het die dag naar het servicecentrum bracht.

De service was terugroepnummer 24-01-055H, TCU-software-update & inspectie op transmissiegeluid of -schade (terugroepactie 263). Ik heb een kopie van het Technical Service Bulletin (9 pagina's) gedownload, dus ik wist dat het even zou duren, omdat het vrij ingewikkeld is. Het probleem is dat de parkeerpal zich vanzelf inschakelde tijdens het rijden.

Terwijl ik op de service wachtte, kon ik de technicus de vereiste update en inspectie door het raam in de wachtruimte zien uitvoeren. Hij leek te weten wat hij deed.

Ik heb verschillende zorgen over deze situatie:
Punt 1. Ik heb het gevoel dat dit nooit had mogen gebeuren, aangezien de terugroepinformatie vermeldt: "Zoals vereist door federale wetgeving, mogen dealers geen nieuwe voertuigen voor verkoop of lease aan klanten leveren totdat alle openstaande terugroepacties zijn uitgevoerd".

Punt 2. Een deel van de terugroepactie vereist dat de technicus tijdens het proces foto's maakt van bepaalde items om de omvang van externe schade (indien aanwezig) als onderdeel van het record te bepalen. Ik heb kopieën van die foto's voor mijn persoonlijke administratie verkregen.

Punt 3. Ik neem aan dat de terugkeer van mijn voertuig na de service aangeeft dat er geen externe schade is geconstateerd. Ik ben echter bezorgd over interne schade op dit moment. De plotselinge inschakeling van de parkeerpal was zo ernstig dat ik bang ben dat er interne schade kan zijn opgetreden en/of dat er metaalsplinters of -spanen zijn geproduceerd die uiteindelijk een grote storing zouden kunnen veroorzaken waardoor ik gestrand zou raken.
Ik zal waarschijnlijk de transmissieolie/vloeistof aftappen en bijvullen, een monster aan een onafhankelijk oliebepalingslaboratorium verstrekken om te controleren of er metaaldeeltjes aanwezig zijn. Op dit moment kan ik het voertuig niet vertrouwen totdat ik er vrij zeker van ben dat de interne onderdelen niet zijn aangetast.

Ik weet dat Hyundai een bewonderenswaardige aandrijflijn-garantie heeft, maar dat is niet veel troost.

Ik heb mijn XRT op 12-7-24 in ontvangst genomen.
Bij twee gelegenheden na ontvangst van het voertuig ervoer ik een luide knal en geschud van de Santa Fe terwijl ik langzaam achteruit een parkeerplaats uitreed. De eerste keer wist ik niet zeker of ik iets verkeerd had gedaan, dus ik ging verder.

De tweede keer reed ik achteruit een parkeerplaats uit bij de Hyundai-dealer nadat ik had geĂŻnformeerd naar een vroege olieverversing. Deze keer wist ik dat ik het niet was. Ik moest weg voor een andere afspraak, dus ik belde de servicedesk toen ik thuiskwam om hen op de hoogte te stellen van het probleem. Toen werd me verteld dat er een terugroepactie was die de situatie mogelijk zou kunnen verhelpen en ik maakte een afspraak voor 26 juli. Ik heb het voertuig pas bestuurd toen ik het die dag naar het servicecentrum bracht.

De service was terugroepnummer 24-01-055H, TCU-software-update en inspectie op transmissiegeluid of -schade (terugroepactie 263). Ik heb een kopie van het Technical Service Bulletin (9 pagina's) gedownload, dus ik wist dat het even zou duren omdat het vrij ingewikkeld is. Het probleem is dat de parkeerpal zich vanzelf inschakelde tijdens het rijden.

Terwijl ik op de service wachtte, kon ik de technicus de vereiste update en inspectie door het raam in de wachtruimte zien uitvoeren. Hij leek te weten wat hij deed.

Ik heb verschillende zorgen over deze situatie:
Punt 1. Ik heb het gevoel dat dit nooit had mogen gebeuren, aangezien de terugroepinformatie vermeldt: "Zoals vereist door federale wetgeving, mogen dealers geen nieuwe voertuigen verkopen of leasen aan klanten totdat alle openstaande terugroepacties zijn uitgevoerd".

Punt 2. Een deel van de terugroepactie vereist dat de technicus foto's maakt van bepaalde items tijdens het proces om de omvang van externe schade (indien aanwezig) als onderdeel van het record te bepalen. Ik heb kopieën van die foto's voor mijn persoonlijke administratie verkregen.

Punt 3. Ik neem aan dat de terugkeer van mijn voertuig na de service aangeeft dat er geen externe schade is geconstateerd. Ik ben echter bezorgd over interne schade op dit moment. De plotselinge inschakeling van de parkeerpal was zo ernstig dat ik bang ben dat er interne schade kan zijn opgetreden en/of dat er metaalsplinters of -spanen zijn geproduceerd die uiteindelijk een grote storing zouden kunnen veroorzaken waardoor ik gestrand zou komen te staan.
Ik zal waarschijnlijk de transmissieolie/vloeistof aftappen en bijvullen, een monster verstrekken aan een onafhankelijk olieverificatielaboratorium om te controleren of er metaaldeeltjes aanwezig zijn. Op dit moment kan ik het voertuig niet vertrouwen totdat ik er vrij zeker van ben dat de interne onderdelen niet zijn aangetast.

Ik weet dat Hyundai een bewonderenswaardige aandrijflijn-garantie heeft, maar dat is niet veel troost.
Ik zou me ook erg zorgen maken, aangezien er zoveel transmissies door dit probleem zijn vernield. Ik zou me ook zorgen maken over het langetermijneffect dat de auto in de parkeerstand zetten zal hebben op de levensduur van de transmissie. Er is niet veel meer dat je op dit moment kunt doen, behalve er nu de hel mee rijden om ervoor te zorgen dat het goed komt. Veel succes, sorry dat dit is gebeurd, want er zijn geweldige SUV's, vooral in de hybride versies die geen transmissieproblemen hebben omdat ze de beproefde en echte 6-traps automaat gebruiken.

Het voelt alsof er iets de transmissie vastgrijpt en deze af en toe stopt
Ik heb 11.000 mijl op de mijne en alles, inclusief de transmissie, is vlekkeloos geweest. Ik zal zeggen dat de DCT soms aanvoelt als een rechtgeschakelde auto vanaf stilstand als je een heuvel opgaat. Ik kan de koppeling lichtjes voelen als deze inschakelt en af en toe voel ik een heel, heel lichte schok vanaf stilstand op een heuvel, net als de koppeling op een rechtgeschakelde auto. Eenmaal onderweg zijn de versnellingswisselingen boterzacht.

Ik ben net terug van een reis van 1100 mijl, inclusief een uur stop-and-go verkeer. De stop-and-go-functie werkte erg goed en de auto deed al het werk, waarbij ik het gewoon zijn ding liet doen. Ik haalde 28,1 mpg met AWD en de cruise control op 74, inclusief stop-and-go verkeer. Niet slecht in mijn ogen, vooral niet voor een volgeladen auto.

Ik heb 360 mijl op mijn nieuwe Santa Fe Caligraphy en nu heeft hij een nieuwe transmissie nodig! Mijn transmissieproblemen begonnen met een luid "klonk"-geluid dat het voertuig binnen enkele seconden na het starten van de motor deed schudden. Dit gebeurde in totaal 4 keer. Er waren geen andere symptomen. Na de 4e keer reed mijn vrouw echter door en ging naar de winkel. Ze parkeerde de auto, deed wat boodschappen en kwam toen naar buiten om een paar mensen te zien die zich rond twee auto's op de parkeerplaats hadden verzameld, en de Santa Fe stond niet meer waar ze hem had achtergelaten. Het voertuig was gerold en tegen een 4 dagen oude Lexus gebotst! Ik bracht hem die dag naar de dealer en 10 dagen later belden ze met het nieuws dat de transmissie volledig vervangen moest worden. We zijn niet van plan het voertuig te houden. We moeten ook de kwestie van het ongeval uitzoeken, want ik wil geen claim indienen bij mijn verzekering. Waarschijnlijk zal ik de andere partij moeten uitbetalen en proberen te recupereren met Hyundai. Vanaf nu zouden we via Hyundai Corp moeten gaan voor de terugkoop, maar ik zou liever de lemon law-route volgen, zodat ik vertegenwoordiging kan krijgen vanwege de ongevalclaim. We hebben echter nog niet aan de criteria voor dat programma voldaan totdat we 30 dagen zonder het voertuig hebben bereikt. Het was een mooie auto zolang hij meeging.

Ik heb 360 mijl gereden met mijn nieuwe Santa Fe Caligraphy en nu heeft hij een nieuwe transmissie nodig! Mijn transmissieproblemen begonnen met een luid "klonk"-geluid dat het voertuig binnen enkele seconden na het starten van de motor deed schudden. Dit gebeurde in totaal 4 keer. Er waren geen andere symptomen. Nadat het echter voor de 4e keer was gebeurd, reed mijn vrouw door en ging naar de winkel. Ze parkeerde de auto, deed wat boodschappen en kwam toen naar buiten en zag een paar mensen verzameld rond twee auto's op de parkeerplaats, en de Santa Fe stond niet meer waar ze hem had achtergelaten. Het voertuig was gerold en tegen een 4 dagen oude Lexus gebotst! Heb hem die dag naar de dealer gebracht en 10 dagen later belden ze met het nieuws dat de transmissie volledig vervangen moest worden. We zijn niet van plan het voertuig te houden. We moeten ook de kwestie van het ongeval uitzoeken, want ik wil geen claim indienen bij mijn verzekering. Waarschijnlijk zal ik de andere partij moeten uitbetalen en proberen te verhalen op Hyundai. Op dit moment zouden we via Hyundai Corp moeten gaan voor de terugkoop, maar ik zou liever de lemon law-route volgen, zodat ik vertegenwoordiging kan krijgen vanwege de ongevalclaim. We hebben echter pas aan de criteria voor dat programma voldaan toen we 30 dagen zonder het voertuig zaten. Het was een mooie auto zolang hij meeging.
Het spijt me zo dat dit je is overkomen. Het moet heel hartverscheurend zijn geweest om zo'n geweldig voertuig te kopen en dit te moeten meemaken. Er is een bekend probleem met de 2024 Santa Fe-reeks, met uitzondering van de 2024 Hybrids. Het heeft te maken met de transmissies die in de "parkeer"-modus worden gezet terwijl het voertuig in beweging is. Ik ben verbaasd dat de zogenaamde fix (software-update) niet op uw voertuig is toegepast. Hyundai heeft het weer eens helemaal verknald! Ik hoop dat alles naar tevredenheid wordt opgelost.

Nieuw op het forum en hier gekomen om aan deze thread bij te dragen en te posten dat ook ik helaas lid ben geworden van de club die de transmissie moet vervangen op mijn nieuwe 2024 Santa Fe Calligraphy! Ik kocht mijn nieuwe voertuig op vrijdag 7 juni 2024, reed er 11 dagen mee (slechts 300 mijl gereden) en ervoer mijn eerste transmissieprobleem na een week. (een enorme "klonk" van de achterkant van de auto bij het uit de achteruit rijden en schakelen naar de drive-stand op een parkeerplaats) Ik ervoer mijn volgende probleem twee dagen later. (weer een enorme "klonk" in de achteruit bij het uitrijden van mijn garage, waarbij de auto zich gedroeg alsof ik iets had geraakt en volledig uitviel, waarbij alle waarschuwingslichten/geluiden uitgingen totdat ik de auto na ongeveer een minuut eindelijk weer kon aanzetten) Na het tweede incident was mijn voertuig nooit meer hetzelfde en de transmissie klikte en klakte zo luid dat het de aandacht trok van mensen en auto's om me heen. Ik bracht hem de volgende ochtend, dinsdag 18 juni 2024, naar de dealer en heb hem sindsdien niet meer gezien. Ongeveer een week later kreeg ik te horen dat ik een nieuwe transmissie nodig heb en nu, twee maanden later, heb ik geen enkele update over wanneer ik mijn auto daadwerkelijk terug zou kunnen hebben en de omgang met de dealer is vanaf dag één een communicatie-nachtmerrie geweest. Ik ben nu ongeveer 3 weken bezig met Hyundai Corporate over mijn zaak en ik ben ook bezig met de afdeling Consumentenzaken van mijn staat om de citroenwet in te roepen. Ik ben nieuw in de Hyundai-familie en heb enorm spijt van mijn beslissing en wil gewoon uit mijn deal. Ik ben zo ongelooflijk gefrustreerd voor ONS ALLEMAAL die met deze transmissieproblemen te maken hebben!

Al deze auto's rollen uit de fabriek, met dezelfde DCT-transmissie en software. Het is logisch om te denken dat de problemen waar jullie mee te maken hebben, in elke auto aanwezig zijn.

Ik ruik een terugroepactie / collectieve rechtszaak die volgt.
Ik ben net problemen gaan ervaren met mijn 2022 Santa Fe Limited, hij staat al 10 dagen in de garage, ze hebben een software-update geprobeerd en vertelden me dat dat alles was wat nodig was, maar toen ze hem de servicebay inreden om op te halen, stapte de man uit en zei dat het motorlampje brandt en er een waarschuwingsbericht op het scherm staat. Ik heb me ook afgevraagd of er een collectieve rechtszaak is?

Ik heb 360 mijl gereden met mijn nieuwe Santa Fe Caligraphy en nu heeft hij een nieuwe transmissie nodig! Mijn transmissieproblemen begonnen met een luid "klonk"-geluid dat het voertuig binnen enkele seconden na het starten van de motor deed schudden. Dit gebeurde in totaal 4 keer. Er waren geen andere symptomen. Nadat het echter voor de 4e keer gebeurde, reed mijn vrouw door en ging naar de winkel. Ze parkeerde de auto, deed wat boodschappen en kwam toen naar buiten en zag een paar mensen verzameld rond twee auto's op de parkeerplaats, en de Santa Fe stond niet meer waar ze hem had achtergelaten. Het voertuig was gerold en tegen een 4 dagen oude Lexus gebotst! Heb hem die dag naar de dealer gebracht en 10 dagen later belden ze met het nieuws dat de transmissie volledig vervangen moest worden. We zijn niet van plan het voertuig te houden. We moeten ook de ongevalskwestie uitzoeken, want ik wil geen claim indienen bij mijn verzekering. Waarschijnlijk zal ik de andere partij moeten uitbetalen en proberen te verhalen op Hyundai. Op dit moment zouden we via Hyundai Corp de terugkoop moeten regelen, maar ik zou liever de lemon law-route volgen, zodat ik vertegenwoordigd kan worden vanwege de ongevalclaim. We hebben echter nog niet aan de criteria voor dat programma voldaan totdat we 30 dagen zonder het voertuig zitten. Het was een mooie auto zolang hij meeging.
Update: Ik heb vorige week laat mijn terugroepbericht per e-mail en post ontvangen - een beetje laat! Ik heb een zaak bij Hyundai Corp. Vorige week heeft een onderzoeker het voertuig geĂŻnspecteerd - in feite hebben ze gegevens uit de zwarte doos gehaald. De onderzoeker vertelde me dat de gegevens naar de ingenieurs zouden gaan, dan naar de juridische afdeling, en dat ze binnen 7-10 dagen met een actieplan bij me terug zouden komen. Ze zijn gemakkelijk om mee te werken, zij het traag. Dat gezegd hebbende, mijn casemanager belt elke week om te informeren naar updates. Ondertussen heeft de servicemanager van de dealer me geĂŻnformeerd dat Hyundai pas eind september of begin oktober transmissies gaat verzenden! Bovenop dat Sante Fe-probleem, lijken ze motoren te moeten vervangen op de 24 Palisades.

Ik heb mijn Santa Fe Caligraphy gekocht op 5 juli, net voor de terugroepactie. Een paar keer bij het achteruitrijden gaf hij een luide knal en het voelde alsof ik tegen een metalen vuilnisbak reed, maar ik heb niets geraakt. Heb hem na 2.000 mijl laten controleren, heeft een nieuwe DCT nodig. De Hyundai Lemon Law-lijn gebeld en zonder problemen bood Hyundai aan om hem terug te kopen. 2 dagen na de geschatte 3-5 dagen voordat het terugkoopteam me zou bellen. Ik ben dol op de auto en ben van plan om de gok te wagen met een nieuwe. Teleurgesteld over de terugroepactie, maar tot nu toe gaat het goed met Hyundai.

Iemand de hybride versie en problemen met de transmissie?
Ja. Ik heb de Santa Fe AWD Hybrid Limited en deze is al meer dan 30 dagen bij de dealer geweest omdat er een storing in de aandrijflijn was. Ze kunnen niet achterhalen waarom de batterij geen lading vasthoudt. Ik heb een klacht ingediend bij Hyundai en heb een casemanager. Ik wil een terugbetaling van Hyundai omdat hun service verschrikkelijk is. Er is een reden dat ze de garantie van 100.000 mijl hebben, omdat ze goedkope motoren maken! Succes.

Waar vind je het nummer voor de wet op citroenen? Ik wil mijn Santa Fe Limited terugbrengen omdat de transmissie defect is en andere hybride-eenheden vervangen moeten worden omdat de batterij geen stroom krijgt. Ik hield van het uiterlijk van de auto en een deel van de technologie, maar het lijkt erop dat de software ook een probleem is met de nieuwe Santa Fe.

Nou, 247 mijl en ik moest mijn 2024 Santa Calligraphy laten slepen. Ik stond in de drive en stond voor een stoplicht. Ik trapte het gaspedaal in en hij ging nergens heen. Net alsof hij in de neutraal stond. Uiteindelijk sloeg hij in de versnelling en het voelde alsof ik werd aangereden. Ik haalde het om de weg af te rijden om te parkeren en hij stond vast in de neutraal met knipperende lichten die zeiden: "Schakelsysteem storing! Directe service". Belde de dag en ze vervangen de transmissie en de TCU-module. Wachten op de tijdlijn en zal mijn zaak beoordelen over wat te doen.
Ik had iets soortgelijks in mijn hybride calligraphy. Kreeg een heleboel waarschuwingslampjes en toen versnelde hij niet. Ze zeiden dat er een draad los was geraakt van de oliepomp, dus hebben ze hem er weer ingestoken. 5 dagen later gebeurde het weer! Vraag me af of het eigenlijk de transmissie is. De dealer en Hyundai zijn helemaal niet behulpzaam geweest.

61 - 80 of 95 Posts