Hyundai Santa Fe Forums banner

2024 Sante Fe "Probleem met actieve luchtklep"

12K views 12 replies 10 participants last post by  Stephen  
#1 ·
Heeft iemand problemen gehad met het Active Air Flap-systeem? Mijn 2024 Sante Fe Hybrid Calligraphy had een foutmelding op het dashboard met DTC voor een aandrijflijnprobleem. Ik bracht hem naar de dealer waar ze ontdekten dat een van de voorste kleppen niet sloot en ze zeiden dat de bedrading vervangen moest worden omdat deze door water beschadigd was. Het is nu 3 weken en ze hebben geen antwoord over de ETA. Momenteel heb ik 5 actieve DTC-codes volgens mijn Bluelink terwijl ze problemen oplossen. De auto heeft pas 1500 mijl/2 maanden. Ik ontving ook de e-mail met de melding dat uw batterij onder het normale niveau zit. Ik verlies mijn vertrouwen in de dealer en Hyundai.

#4 ·
Update: De dealer wacht nog steeds op Hyundai-ingenieurs om hiervoor een oplossing te vinden. Mogelijk herontwerp of nieuwe plaatsing voor de doos die de bedrading voor het Air Flap-systeem bevat. Dit blijkt een vrij bekend probleem te zijn, dus ze werken in de fabriek aan een oplossing. Mijn auto staat nu voor onbepaalde tijd op de parkeerplaats :(

#6 ·
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik kreeg een "controleer actief luchtklepsysteem" dat kwam en ging en uiteindelijk een waarschuwing voor het motormanagementsysteem. Eerst werd me verteld dat het de volgende dag of over twee dagen klaar zou zijn, toen stelden ze het uit en zeiden ze dat ze wachtten op de ingenieurs van Hyundai om ernaar te kijken. Toen vertelden ze me dat ze de motorkabelboom moesten vervangen. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd door de serviceafdeling. Ze hebben mijn voertuig (minder dan 3.000 mijl) al ongeveer een maand. Erg ontmoedigend

#7 ·
Heeft iemand een probleem gehad met het Active Air Flap-systeem? Mijn 2024 Sante Fe Hybrid Calligraphy had een foutmelding op het dashboard met DTC voor een aandrijflijnprobleem. Ik bracht hem naar de dealer, waar ze ontdekten dat een van de voorste kleppen niet sloot en ze zeiden dat de bedrading vervangen moet worden omdat deze beschadigd was door het water. Het is nu 3 weken en ze hebben geen antwoord over de ETA. Momenteel heb ik 5 actieve DTC-codes volgens mijn Bluelink terwijl ze problemen oplossen. De auto heeft pas 1500 mijl/2 maanden. Ik ontving ook de e-mail met de melding dat uw batterij onder het normale niveau zit. Ik verlies mijn vertrouwen in de dealer en Hyundai.
In welke staat bevindt u zich?

#8 ·
Heeft iemand problemen gehad met het Active Air Flap-systeem? Mijn 2024 Sante Fe Hybrid Calligraphy had een foutmelding op het dashboard met DTC voor een aandrijflijnprobleem. Ik bracht hem naar de dealer, waar ze ontdekten dat een van de voorste kleppen niet sloot en ze zeiden dat de bedrading vervangen moest worden omdat deze door water beschadigd was geraakt. Het is nu 3 weken geleden en ze hebben geen antwoord over de ETA. Momenteel heb ik 5 actieve DTC-codes volgens mijn Bluelink terwijl ze problemen oplossen. De auto heeft pas 1500 mijl/2 maanden. Ik ontving ook de e-mail met de melding dat de batterij onder het normale niveau zit. Ik verlies mijn vertrouwen in de dealer en Hyundai.
In welke staat bevindt u zich?

#10 ·
Ik heb een Santa Fe uit 2025. Had een controlelampje van de motor, een foutmelding voor de actieve luchtflap, geen ventilator en geen elektrische ramen. Afgeleverd bij de dealer op 18-4-25. Na 2 weken vertelden ze me dat het een doorgebrande zekeringkast was, maar de zekeringkasten waren niet op voorraad. Op 14-5-25 kreeg ik te horen dat de zekeringkast was binnengekomen. Op 15-5-25 kreeg ik te horen dat de zekeringkast was geĂŻnstalleerd en dat ze de auto nog een dag of twee wilden houden en proefrijden. Op 17-5-25 kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat de auto prima reed en kon worden opgehaald. Ik vroeg of ze de oorzaak van de doorgebrande zekeringkast hadden gevonden. Ze zeiden nee. Ik haalde de auto op 17-5-25 op. En verrassing, verrassing, op 20-5-25 ging het controlelampje van de motor weer branden, met de foutmelding voor de actieve luchtflap, geen ventilator en ja, geen elektrische ramen. Vandaag, 21-5-25, heb ik de auto net weer bij de dealer afgeleverd. Ze hebben hem dus 29 dagen gehad en niets ontdekt. Laten we eens kijken wat er deze keer gebeurt.

#11 ·
Heeft iemand problemen gehad met het Active Air Flap-systeem? Mijn 2024 Sante Fe Hybrid Calligraphy had een foutmelding op het dashboard met DTC voor een aandrijfprobleem. Ik bracht hem naar de dealer waar ze ontdekten dat een van de voorste kleppen niet sloot en ze zeiden dat de bedrading vervangen moet worden omdat deze beschadigd was door water. Het is nu 3 weken en ze hebben geen antwoord over de ETA. Momenteel heb ik 5 Active DTC-codes volgens mijn Bluelink terwijl ze problemen oplossen. De auto heeft pas 1500 mijl/2 maanden. Ik ontving ook de e-mail met de melding dat de batterij onder het normale niveau zit. Ik verlies mijn vertrouwen in de dealer en Hyundai.
Ik heb mijn Calligraphy een maand geleden gekocht en had al het probleem met de luchtklepsensor. Ik bracht hem naar de dealer (4.000 mijl) en ze konden hem die dag repareren - ze hebben verschillende pinnen aangedraaid. Daarna geen problemen meer. Dat was pas 4 dagen geleden.

#13 ·
Heeft iemand problemen gehad met het Active Air Flap-systeem? Mijn 2024 Sante Fe Hybrid Calligraphy had een foutmelding op het dashboard met DTC voor een aandrijflijnprobleem. Ik bracht hem naar de dealer waar ze ontdekten dat een van de voorste kleppen niet sloot en ze zeiden dat de bedrading vervangen moet worden omdat deze door water beschadigd was. Het is nu 3 weken en ze hebben geen antwoord over de ETA. Momenteel heb ik 5 Active DTC-codes volgens mijn Bluelink terwijl ze problemen oplossen. De auto heeft pas 1500 mijl/2 maanden. Ik ontving ook de e-mail met de melding dat de batterij onder het normale niveau zit. Ik verlies mijn vertrouwen in de dealer en Hyundai.
Niet hetzelfde, maar de Altima van mijn vrouw heeft aangedreven lamellen om de luchtstroom naar de radiator te regelen en een steen moet hem geraakt en beschadigd hebben. Aanvankelijk zei de dealer dat het niet gedekt was, maar een jaar later bestelde een andere manager, dezelfde dealer, een nieuwe. Ik zie dat dit een probleem is met Nissans en ik hoop dat mijn Santa Fe geen soortgelijk incident meemaakt. Ik zie ook niet dat ze echt nodig zijn.