Hyundai Santa Fe Forums banner
81 - 100 of 106 Posts
Ik heb dezelfde auto, slechts 109.000 op de mijne en Paramount Hyundai heeft gelogen en gelogen, het wordt niet gedekt omdat ze niet willen dat het wordt gedekt, ze moeten de motor in elk van onze voertuigen onder garantie vervangen, ze hebben een garantie van 200.000 mijl als dit probleem, maar ze zullen het niet doen, ik vecht al maanden met ze en ik geef niet op
2017 Santa Fe Sport. Heeft u de class action lawsuit over deze motoren gezien?
Website: HyundaiThetaEnginesettlement.com of bel 800-633-5151

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem. Hyundai Tucson met 117.000 mijl, het olieverbruik is al meer dan een jaar een probleem waarvoor ze een motorvervanging blijven weigeren. Hij begaf het op kerstavond terwijl ik halverwege een reis van vier uur was. Hij staat nu al meer dan een maand bij de dealer en het enige dat eruit is gekomen, is dat het garantieteam de motor opnieuw heeft afgewezen omdat "hij niet genoeg olie verbruikt", en nu willen ze dat ik er nog eens 1000 mijl mee rijd om te zien hoeveel olie hij verbruikt... ook al is hij niet rijdbaar en staat hij momenteel bij de dealer. Het is vreselijk geweest. We zijn nu op zoek naar advocaten.
er is een class action rechtszaak. 800-633-5151. bekijk de Hyundai-motoregeling

Ik wacht nog steeds op de werkorder van de dealer over wat ze hebben geïnspecteerd toen ik de olieverbruikstest niet haalde, en om eerlijk te zijn, heb ik het gevoel dat het niets was, want ik liep daar weg met de mededeling dat ik een nieuwe motor nodig had. Ik weet niet zeker waar het probleem ligt. Ik heb vrijdag eindelijk contact gehad met iemand van Hyundai en hij gaat contact opnemen met de dealer om erachter te komen waarom ze me niet willen vertellen wat er op dat moment is geïnspecteerd en het op te sturen. Maar als Hyundai geen kopie van de bevinding ontvangt, hoe kan Hyundai dan de verlengde garantie weigeren? Het lijkt erop dat als de dealer het werk niet wil doen, ze mazen vinden en de schuld dan op Hyundai afschuiven. Ik heb heen en weer gedacht over een advocaat, want als ik er een heb, moet al het contact via juridische afdelingen verlopen. Maar de gedachte om een advocaat te moeten inhuren om alleen maar een basis servicerapport te krijgen dat ik gemakkelijk naar mijn monteur zou kunnen brengen en binnen een paar minuten zou kunnen hebben, Hyundai of hun dealers kunnen hetzelfde niet doen. Ik begrijp wat ze zeggen als ze zeggen dat een klep tot op zekere hoogte door de motor is verbruikt, maar wat heeft het veroorzaakt, oh ik weet het, olieverlies, maar wat zou ervoor zorgen dat de motor zoveel olie verbruikt??? En had een diagnose van dat probleem me kunnen behoeden voor de geschatte reparatiekosten van $12.100?
Olie overconsumptie is een veelvoorkomend probleem. Ga naar hyundaithetaengine settlement.com of bel 800-633-5151.

Ik ben Maine en maak dit momenteel mee. Ik heb het in oktober naar de dealer gebracht voor een olieverbruikstest van 2 quarts in 322 mijl. Hyundai weigert nog steeds iets te doen en zegt al 4 maanden dat de motor vervangen moet worden
er is een class action rechtszaak geregeld!

bel 800-633-5151 of zoek naar wngine settlemtn en hyundai. We waren allemaal de dupe

Ik bezit de Santa Fe uit 2016 met 163.000 km op de teller en heb hetzelfde probleem gehad! Ook geen waarschuwingslampje voor laag oliepeil. Ik reed op de snelweg op weg naar mijn werk en het motorlampje ging branden, maar ik heb het tot mijn werk gered. Ontdekte dat er bijna geen olie meer in zat, dus vroeg een vriend om me te halen om olie te halen, vulde bijna 5 liter bij en bracht hem direct naar mijn monteur, die er $750 aan werk aan heeft gedaan om me uiteindelijk te vertellen dat de motor kapot is. Kan nergens een 3.3 krijgen, gebruikt of nieuw, behalve bij de dealer die ze niet verkoopt [moet wel veel vraag naar zijn????]. Belde mijn dealer, die me vervolgens vertelde dat het $8.000-$16.000 zou kosten om hem te vervangen, zonder enige indicatie van bekende problemen met dit model en er is geen garantie voor. Vraag me af of er een class action komt voor deze 3.3's, zoals er is geweest voor de 2.4's?

Ik heb nu een ander voertuig moeten kopen, want de mijne, hoewel hij nog werkt, zal uiteindelijk sterven en heeft momenteel geen uithoudingsvermogen voor de snelweg en trilt nog steeds bij rode lichten en als hij zelfs maar een beetje wordt belast. Ik was er oorspronkelijk blij en opgetogen mee toen ik hem in 2020 kocht, maar het is absoluut niet het voertuig dat ik dacht te kopen. Te zeggen dat ik teleurgesteld, ontzet en walgelijk ben, is een understatement van alle angst die het me heeft bezorgd tijdens deze hele ervaring en ik vraag me op dit punt ook af... welke opties er nog over zijn? :(
Class action rechtszaak over deze motor is geschikt. Ga naar hyundaithetaenginesettlent.com of bel 800-633-5151

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2017 Hyundai Santa Fe SE 3.3. Ik ging voor een oliebeurt en ze vertelden me dat mijn motor geen olie had. Ik heb gezocht naar olielekkages en het voertuig heeft geen olielekkages. Mijn auto heeft 100.480 mijl en heeft nog nooit een ongeluk gehad.
bel 800-631-5151 voor informatie over de class action lawsuit. al geregeld!

Hetzelfde hier, 2018 Santa Fe sport ultimate met 114k verloor vermogen op de snelweg. Ze stelden vast dat het cilinder 3 was met geen compressie en weigerden een coulancereparatie na er 10 weken over nagedacht te hebben. Ik heb dit net op BBB gepost

Ik schrijf om mijn diepe teleurstelling uit te drukken over mijn recente ervaring met Hyundai. Als trouwe klant van meer dan twee decennia ben ik altijd een sterke voorstander van het merk geweest en heb ik Hyundai aanbevolen aan vrienden en familie. Mijn drie dochters rijden zelfs Tuscons en zijn dol op het voertuig. Helaas heeft mijn recente ontmoeting mijn vertrouwen in het bedrijf aanzienlijk aangetast.

Ik heb een 2018 Hyundai Santa Fe Sport gekocht en ben de oorspronkelijke eigenaar. In totaal heb ik sinds 2003 negen Hyundai/Kia-voertuigen gehad. Door de jaren heen heb ik mijn voertuigen consequent laten onderhouden bij erkende dealers en ben ik altijd tevreden geweest met de service. Ik heb echter een terugkerend probleem opgemerkt met overmatig olieverbruik, zelfs na regelmatige olieverversingen. Mij werd meegedeeld dat dit een veelvoorkomend probleem is met turbomotoren en dat de olie gewoon opbrandt.

Een paar jaar geleden ontving ik een brief van Hyundai waarin stond dat de motor nu een levenslange garantie had vanwege de bekende problemen. Deze geruststelling gaf me gemoedsrust, wetende dat mijn motor levenslang gedekt zou zijn.

Helaas verloor mijn auto in juli vermogen op de snelweg. Na onderzoek van het probleem stelde mijn monteur vast dat een zuiger niet goed comprimeerde, waarschijnlijk als gevolg van het overmatige olieverbruik. Hij raadde aan het voertuig naar de dealer te brengen voor reparatie onder garantie, aangezien het een levenslange garantie was. Hij belde zelfs de dealer die bevestigde dat ze veel problemen hadden met deze motoren.

Ik bracht mijn voertuig naar de dealer en verwachtte dat ze de levenslange garantie zouden nakomen. Tot mijn ontsteltenis informeerden ze me dat het "onderste deel" van de motor onder de garantie valt, maar de zuiger niet. Dit ondanks het feit dat talloze andere Hyundai-eigenaren vergelijkbare problemen met de motor hebben ervaren.

Ik nam contact op met de klantenservice van Hyundai en vroeg om een coulancereparatie. Na een frustrerend lange wachttijd van meer dan twee maanden werd mijn verzoek afgewezen, onder vermelding van de kilometerstand van het voertuig die buiten de garantieperiode lag. Als trouwe klant die consequent voor Hyundai heeft gekozen, verwachtte ik een betere behandeling. De weigering van een coulancereparatie, in combinatie met het ontbreken van enige vorm van beroepsprocedure, heeft me een gevoel van verraad gegeven. De casemanager was zelfs verrast door de beslissing, gezien mijn lange relatie met Hyundai, het consistente onderhoud dat ik heb verricht en de relatief lage kilometerstand buiten de garantie.

Het is werkelijk ontmoedigend om te zien dat een merk dat ik zo lang heb vertrouwd, zijn klanten niet steunt. Ik overweeg nu mijn Hyundai te verkopen en een voertuig van een andere fabrikant te kopen. Ik hoop dat mijn ervaring zal dienen als een waarschuwing voor andere potentiële Hyundai-kopers en dat het bedrijf stappen zal ondernemen om de aanhoudende problemen met zijn motoren aan te pakken.

Ik deel deze ervaring met de BBB in de hoop dat het andere Hyundai-eigenaren zal helpen zich bewust te worden van potentiële garantiebeperkingen en de uitdagingen waarmee ze te maken kunnen krijgen. Doe je onderzoek voordat je een nieuwe Hyundai koopt!
Class action rechtszaak schikking. vinden op internet of bel 800-631-5151

Olieverbruik is een veelvoorkomend probleem. Ga naar hyundaithetaengine settlement.com of bel 800-633-5151
dit stelt dat het VIN-nummer geen deel uitmaakt van de class action rechtszaak. Als ik me baseer op de servicerapporten, kan ik gedetailleerde beschrijvingen krijgen van alles wat er mis is en waar ze naar hebben gekeken, maar ze kunnen nog steeds geen gedetailleerde bevindingen verstrekken van de olieverbruikstest, die ik heb opgevraagd bij zowel de dealer als Hyundai, die aangeeft dat ze geen toegang hebben tot de serviceregistraties van de dealer. Dus wat hebben jullie precies gecontroleerd nadat ik een olieverbruikstest in 322 mijl niet heb doorstaan? Op 20/3 een bericht achtergelaten bij Hyundai, wacht nog steeds op een terugbelverzoek

dit stelt dat het VIN geen deel uitmaakt van de class action rechtszaak. Als ik me baseer op de servicerapporten, kan ik gedetailleerde beschrijvingen krijgen van alles wat er mis is en waar ze naar hebben gekeken, maar ze kunnen nog steeds geen gedetailleerde bevindingen verstrekken van de olieverbruikstest, die ik zowel van de dealer als van Hyundai heb opgevraagd, die aangeven dat ze geen toegang hebben tot de servicerecords van de dealer. Dus wat hebben ze precies gecontroleerd nadat ik een olieverbruikstest in 322 mijl niet heb doorstaan? Op 20/3 een bericht achtergelaten bij Hyundai, wacht nog steeds op een terugbelverzoek
Je moet op deze mensen hameren als een drumstel!!! Ze zullen niet bellen. Ga steeds weer persoonlijk langs en begin met de servicemanager.
Het spijt me te horen dat je niet in de class action rechtszaak zit. Deze motoren carboniseren en vernietigen dan de katalysatoren. Succes

Ben al helemaal door de hele dealer geweest, inclusief de servicemanager die me het serviceverslag gaf van de klep die door de motor is verbruikt, heel gedetailleerd mag ik wel zeggen, en het olieverbruik dat alleen aangeeft dat er 2 liter is verbruikt in 322 mijl, reiniging van de verbrandingskamer en motorvervanging met inlaatspruitstuk en katalysator. Om echter zover te komen, wat ik al had, moest ik contact opnemen met Hyundai, wat complete BS lijkt, aangezien ik 3 serviceorders heb waarin allemaal staat dat ze geen goodwill verlenen, maar toch beweren ze geen gegevens van de dealer te hebben. Het is klote om uit een kleine stad te komen, want zelfs de advocaten willen het niet aanraken. De BBB sloot het incident omdat de dealer niet reageerde.

Als u uw auto niet rechtstreeks van een Hyundai-dealer hebt gekocht, veel succes. Na 6 weken proberen een diagnose te krijgen voor olieverbruik, informeerde de servicemanager me eindelijk dat het enige dat wordt gecontroleerd de hoeveelheid olie is die in een bepaalde periode wordt verbruikt. 2 quarts in 322 mijl, kreeg ik te horen dat er een verbrandingskamerreiniging nodig was, en dit is wat u krijgt als uw auto niet van Hyundai is gekocht, aangezien alle stappen worden overgeslagen om tot dit punt te komen. Dus Hyundai zegt dat u het naar de dealer moet brengen voor een diagnose en dan diagnosticeert de dealer niet en ik weet niet zeker of het komt omdat ik een vrouw ben of wat, maar het gedoe met de dealer en nationale Hyundai is een GRAP!!! Ik ben nog steeds 17.000 dollar verschuldigd van de aankoop en u verwacht dat ik nog eens 12.000 dollar in een voertuig steek dat gewaardeerd wordt op 9.000 dollar...LMFAO Ik denk het niet, u kunt het komen ophalen. Lokale advocaten willen het niet aanraken en het ticket wordt gesloten door de BBB omdat het bedrijf niet reageert. VERGEZ T UW TIJD NIET AAN KIA/HYUNDAI. Dit was mijn 3e Hyundai en ik zal er nooit meer een kopen

We hebben net hetzelfde probleem met olieverbruik gekregen (godzijdank voor dit forum! Jullie zijn geweldig.) Belde het Hyundai corporate 800-633-5151 nummer en sprak met een echt persoon. Ze konden onze VIN opzoeken en bevestigen dat onze Santa Fe in de juiste periode valt en dat de garantie-uitbreiding van toepassing is. Ze noemden CXXI en CXXC als garantie-uitbreiding. Ze zeiden ook dat de auto twee terugroepactie-updates heeft. Ze gaven me ook een casenummer om te gebruiken bij de dealer in de buurt.

Hyundai corporate zei dat ze een afspraak voor ons konden inplannen, of dat we rechtstreeks contact konden opnemen met de lokale dealer in Dallas.

Ik belde de dealer (Cooley) en sprak met een servicemedewerker die bekend was met de "Theta1 Engine recall". Hij zei dat ze de auto een paar dagen zouden moeten houden en "het zouden bekijken". En ze zouden de twee terugroepacties in die tijd uitvoeren. Ze zeiden ook dat ze geen leenauto's beschikbaar hebben, maar dat we er een konden huren, en dat als het bedrijf besluit de motor te vervangen, we de huurkosten vergoed zouden krijgen. Bewaar gewoon de bonnen.

Dat is de huidige stand van zaken. 10 juli 2025

2017 HYUNDAI SANTA FE SPORT 2.4. Tweede eigenaar, gekocht bij Carmax 2019, 117.000 mijl op de teller. Olie regelmatig ververst.

Ze hebben hier in Maryland 2 weken de tijd gehad, maar ik kreeg wel een leenauto. Nu heb ik een afspraak om erachter te komen waarom er water klotst in wijde bochten en op de vloer aan de passagierskant staat. 😢

We hadden een Santa Fe uit 2014. De eerste reis die we maakten, klotste er een beetje water, het was moeilijk te zien, maar uiteindelijk drupte er water op de voet van mijn vrouw en kwam het op de vloermat van de passagier terecht. We brachten haar naar een lokale dealer toen we op reis waren en ze stelden vast dat er een verstopping zat in de afvoerleiding van de airconditioning. Blijkbaar was het zo gemaakt, want dit was begin 2015, en ze hebben het gerepareerd, en we zijn na ongeveer 2 uur vertraging aan onze reis begonnen. Laat dat controleren.

Ik heb een Santa Fe V6 uit 2014 - FWD met ongeveer 130.000 mijl - met een periodiek controlelampje dat olie verbruikt. Maar geen andere waarschuwingslampjes. Hyundai adviseerde een jaar geleden een motor te vervangen, maar zei dat ze de kosten niet zouden dekken omdat de garantie verlopen was. Hoe heeft u hen ervan overtuigd de kosten te dekken? We hebben contact opgenomen met Hyundai of America en hoewel we dachten dat dit zou helpen, lijkt het erop dat de dealer hen kan overrulen. Hoe heeft u hen ervan overtuigd de vervangingskosten te dekken?
Ik heb een 2017 met een recente motorvervanging die we net in september 2024 hadden gekocht. Samen met de aankoop van de auto hebben we toen een servicecontract voor het voertuig betaald. Ik denk dat sommigen van ons deze gratis motoren krijgen omdat we een garantie hebben gekocht buiten de verlopen fabrieksgarantie, misschien? Ik kan me vergissen. Dit is een les voor ons geweest. Koop een garantie bij het kopen BUITEN een verlopen garantie! Ik bid dat deze motor ook meegaat, hoewel ik heb gehoord en gezien dat ze weer omhoog gaan. SMDH

Update van 18 juli... De dealer heeft een paar terugroepacties voor de Santa Fe afgehandeld en legde uit dat ze onze oliepeil na 1000 mijl zouden moeten controleren. (Waarom we nooit op de hoogte zijn gebracht van de benodigde terugroepacties weet ik niet?)

De servicemonteur legde uit dat ze het oliepeil na 1000 mijl zouden bekijken en dat ze, als er olieverbruik zou zijn, een soort motorreiniging zouden uitvoeren. Daarna, na de spoeling en de olieverversing, zouden we de Santa Fe nog eens 1000 mijl moeten rijden. En opnieuw zouden ze het oliepeil controleren. Als het olieverbruik overmatig werd geacht, zouden ze dan de motor vervangen.

Dus op dit moment zetten we gewoon kilometers op de auto en brengen we hem terug zodat ze kunnen kijken.

Welke bouwjaren van voertuigen hebben last van deze problemen? Geldt dit voor zowel Hyundai als Kia? Bepaalde modellen? Ik ben net van achteren aangereden en moet zo snel mogelijk een nieuwe auto vinden. Bedankt.
Van Google: "Hyundai en Kia hebben te maken gehad met aanzienlijke problemen met motorstoringen, met name met hun Theta II 2.0L en 2.4L motoren. Deze motoren, die te vinden zijn in verschillende modellen zoals de Sonata, Santa Fe, Optima en Sportage, zijn gevoelig geweest voor voortijdige slijtage, vastlopen en zelfs brand. Productiefouten, zoals vuil in de oliekanalen van de motor, zijn geïdentificeerd als een belangrijke oorzaak. Hyundai en Kia hebben terugroepacties en schikkingen uitgegeven om deze problemen aan te pakken, met gevolgen voor miljoenen voertuigen."

81 - 100 of 106 Posts