Ik bezit de Santa Fe uit 2016 met 163.000 km op de teller en heb hetzelfde probleem gehad! Ook geen waarschuwingslampje voor laag oliepeil. Ik reed op de snelweg op weg naar mijn werk en het motorlampje ging branden, maar ik heb het tot mijn werk gered. Ontdekte dat er bijna geen olie meer in zat, dus vroeg een vriend om me te halen om olie te halen, vulde bijna 5 liter bij en bracht hem direct naar mijn monteur, die er $750 aan werk aan heeft gedaan om me uiteindelijk te vertellen dat de motor kapot is. Kan nergens een 3.3 krijgen, gebruikt of nieuw, behalve bij de dealer die ze niet verkoopt [moet wel veel vraag naar zijn????]. Belde mijn dealer, die me vervolgens vertelde dat het $8.000-$16.000 zou kosten om hem te vervangen, zonder enige indicatie van bekende problemen met dit model en er is geen garantie voor. Vraag me af of er een class action komt voor deze 3.3's, zoals er is geweest voor de 2.4's?
Ik heb nu een ander voertuig moeten kopen, want de mijne, hoewel hij nog werkt, zal uiteindelijk sterven en heeft momenteel geen uithoudingsvermogen voor de snelweg en trilt nog steeds bij rode lichten en als hij zelfs maar een beetje wordt belast. Ik was er oorspronkelijk blij en opgetogen mee toen ik hem in 2020 kocht, maar het is absoluut niet het voertuig dat ik dacht te kopen. Te zeggen dat ik teleurgesteld, ontzet en walgelijk ben, is een understatement van alle angst die het me heeft bezorgd tijdens deze hele ervaring en ik vraag me op dit punt ook af... welke opties er nog over zijn?